Contentcreatie voor B2B marketing
De juiste B2B contentcreatie is uniek en onmisbaar in een succesvolle contentstrategie voor jouw bedrijf. Daar helpen wij jou graag bij. Wij creëren content in verschillende vormen, zoals B2B storytelling, video, copy, vormgeving, branded content en animatie. Voordat we met jouw B2B contentcreatie aan de slag gaan, bespreken we eerst samen de beste contentstrategie en de doelen die je als bedrijf wilt bereiken. Om te bepalen of de strategie succesvol is, willen we deze kunnen meten.
werk met seniors met inhoudelijke kennis
Als creatief communicatiebureau werken we voor bedrijven en instellingen in vijf sectoren. Zo verzorgen wij contentmarketing voor grote bedrijven in onder andere de bouwsector, de IT en de high tech industrie. Bij Voxx werken alleen ervaren seniors, zodat we snel kunnen schakelen en altijd kwaliteit leveren.
voxx helpt_
Wat kan Voxx voor je betekenen op het gebied van contentcreatie voor B2B?
Natuurlijk wil je een interessante, goed gestructureerde en lekker leesbare tekst. Maar B2B contentcreatie is meer dan dat. Ons creatief communicatiebureau zorgt voor allerlei verhalen voor allerlei contentmiddelen. Een verhaal afgestemd op jouw doel, doelgroep en contentdrager. Wij verzorgen onder meer:
- Whitepapers
- Brochures & magazines
- Point of Views
- Nieuwsbrieven
- Blogs & artikelen
- Branded content
aanpak_
Je doelgroep bereiken met specialistische B2B content
De beste manier om vertrouwen en engagement te genereren is door authentieke, relevante oftewel: goeie content te maken. Bij Voxx weten we hoe we samen met jou tot die succesvolle content komen. We schrijven jouw verhaal zo helder mogelijk op. We communiceren het via de juiste kanalen. En als nodig ondersteunen we het met banners, digitale advertenties, blog posts, etc. Niemand hoeft jouw verhaal dus te missen!
contentcreatie via owned, paid en earned
Contentcreatie voor B2B verspreid je via drie type mediakanalen: earned, owned en paid. Owned zijn je kanalen die je zelf beheert zoals je website en social mediakanalen. Earned zijn kanalen die jouw content (gratis) delen zoals platforms van brancheorganisaties maar ook influencers spelen hier een rol. Paid media zijn de kanalen waarvoor je betaalt om jouw content te delen. Het echte advertentiewerk dus. Dat kan via social media (denk LinkedIn, Twitter, Instagram of Facebook) maar paid is ook de goede oude Mupi op de straat of een billboard langs de weg of een advertentie in een vakblad of krant.
denk ook eens aan branded content
Een interessant voorbeeld van effectieve business to business communicatie is de inzet van branded content. Branded content is een paid medium: een vorm van adverteren waarbij je content via een derde partij onder de aandacht brengt van de doelgroep. Denk aan specialistische vakbladartikelen over circulair ondernemen in de bijlage van een wetenschapsblad. Of het delen van de onderzoeksresultaten van een FinTech-onderzoek op de website van een gerenommeerde krant. Doordat je de boodschap niet zelf zendt, maar faciliteert, moet deze content aan hoge kwaliteitseisen voldoen.
Branded content is er in vele vormen en maten. Van een reeks artikelen of blogs, de resultaten van een onderzoek, een rapportage van experts of vlogs tot whitepapers of een advertorial. Welke verspreidingsvorm het beste werkt, verschilt per doel, boodschap en doelgroep. Vervolgens is het net zo belangrijk te weten via welk kanaal je jouw content verspreidt. Gebruikt jouw doelgroep dit kanaal? Past het bij het imago van jouw bedrijf? Voordat je besluit te investeren in branded content kunnen wij helpen dit helder te krijgen. Immers, alles draait om de inhoud, of zoals we bij Voxx zeggen: no story, no glory! Voor Capgemini behaalden we interessante resultaten met branded content!
branded content voor Capgemini
contact_
Creëer unieke content met behulp van onze expertise
Wil jij graag jouw unieke verhaal vertellen? Maak dan gebruik van onze expertise op het gebied van B2B contentcreatie. Wij vinden een persoonlijke band erg belangrijk, daarom horen wij graag meer over jouw bedrijf en jouw werkzaamheden. Alvast weten wat wij doen? Bekijk dan onze verschillende cases. Bel voor jouw unieke verhaal naar +31 (0) 20 427 44 33 en krijg een van onze medewerkers te spreken. Je kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar: info@voxx.nl.