Storytelling_

storytelling_

Waarom is B2B storytelling zo belangrijk?

Voor goede B2B storytelling voor onder meer hightechbedrijven, IT-bedrijven en de bouwsector schakel je een gespecialiseerd bureau in: Voxx Content in Context. Een sprookje? Nee, maar de ondersteuning die jij zoekt voor jouw B2B story kan wel zo beginnen…

er was eens ...

Er was eens een superslim en handig product. Het zat technisch verbluffend in elkaar. Maar het had geen sterk verhaal. Mensen begrepen namelijk niet wat het product voor ze oploste. Wat had de wereld eraan? Niemand snapte het. De techniek verdween in de koelkast, het bedrijf kwam niet van de grond. Einde van een goed begin en slecht verhaal.

Veel bedrijven met technologisch innovaties worstelen ermee een goed verhaal neer te zetten. Een verhaal dat niet uitgaat van het product, maar van de oplossing. Niet over de robot of dat knappe staaltje techniek, maar over: hoe het de wereld duurzamer maakt. Of waarom het werk sneller voor elkaar is. Of dat er minder grondstoffen nodig zijn. Of hoe je veel meer kunt doen in kortere tijd.

Kortom, mooie techniek maar wat hebben we eraan met z’n allen? Dát moet je vertellen!

schrijf geschiedenis met je droom

B2B storytelling door ons bureau raakt de kern van de contentmarketing voor wereldleiders in nichemarkten. Wij richten ons daarbij vooral op de bouwsector, IT-bedrijven en hightech en maakindustrie. We weten: ieder bedrijf heeft een inspirerend verhaal. De kunst is alleen om niet te vertellen over jezelf en je product, maar over je droom. 

Dat is de essentie van ons vak. Goede verhalen vertellen via trefzekere woorden en aansprekende beelden. Zodat jij niet de enige bent die droomt van die betere, duurzame toekomst. Maar velen met je.

Wat kunnen wij voor jouw bedrijfsverhaal doen?

voxx helpt_

wat kan Voxx voor je doen op het gebied van B2B storytelling?

Wij zijn een bureau met goede vertellers die een boeiend verhaal voor jouw klanten neerzetten door middel van B2B storytelling en contentmarketing. Dat doen we voor onder andere IT-bedrijven, de bouwsector, de hightech en maakindustrie. Wij zorgen voor prikkelende verhalen die leiden tot de actie. 

 

Omdat wij alleen met seniors werken, begrijpen we écht waar je het over hebt en wat je wilt vertellen. Ons bureau voor storytelling maakt sterke content voor bedrijven die wereldleider willen worden in hun (niche)markt. Bij ons creatief communicatiebureau helpen we je met:

aanpak_

Positionering concretiseren met B2B storytelling

B2B storytelling is meer dan zomaar iets vertellen, het moet een goed en sterk verhaal zijn met creatieve content. Stel je staat in de lift en hebt nog vijf verdiepingen te gaan. Welk verhaal vertel jij dan over je bedrijf? Wat moet er blijven hangen bij de ander? Bij B2B storytelling voor de bouwsector, hightechbedrijven en IT-bedrijven brengen we dat als bureau in marketing in kaart. We creëren eerst je kapstok: dit is de basis, de kern, de ruggengraat van je verhaal. Daar hangen we al je andere boodschappen aan op. Daarna vertellen onze tekstschrijvers jouw verhaal samen met onze contentdesigners die er vorm aan geven.

wat anderen overtuigt

Storytelling is ook het regelmatig communiceren van die verhalen. Je wilt natuurlijk dat jouw verhaal ook gehoord of gelezen wordt en dat die zijn doel bereikt. Daarvoor heb je een overtuigend verhaal nodig: een verhaal met betekenis voor degene die je wilt bereiken. Een eerlijk en sterk verhaal: wat jij vertelt klopt en past bij jou en jouw bedrijf. 

emotie is de zuurstof

Goeie vertellers vertellen een boeiend verhaal. Zo’n verhaal vertellen is best lastig. Wil je een kleine tip van de sluier? Emotie is dé zuurstof voor een goede storyteller. Daarmee sluit je aan bij de wereld van de ander. Natuurlijk is het ook belangrijk om een verhaal met een kop en een staart te vertellen. Dat doe je het liefst zo dat die ander wordt aangezet tot denken, lachen of een andere prikkel waar je naar op zoek bent. Een echt verhaal dat emoties oproept, is een verhaal met betekenis. Dat leidt tot actie. Wij ontwikkelen deze verhalen graag voor je: B2B storytelling dat bijdraagt aan jouw commercieel succes!

contact_

Ontvang hulp bij het vertellen van jouw verhaal

Met storytelling heb je een sterk verhaal te vertellen aan jouw doelgroep. Een inspirerend verhaal spreekt mensen aan en zet aan tot actie. Weet je niet welk verhaal of hoe je dat het beste vertelt? Wij helpen je hier graag bij. Als creatief bureau creëren we graag storytelling voor onder meer hightechbedrijven, de bouwsector en IT-bedrijven.

Bel naar +31 (0) 20 427 44 33 of stuur een e-mail naar info@voxx.nl en kom in contact met onze contentmarketingspecialisten. Wij zijn werkzaam in maar liefst vijf inhoudelijke kennisgebieden, waaronder de bouwsector en de high tech industrie en vinden persoonlijk en direct contact erg belangrijk.

We maken gebruik van functionele cookies voor een goede werking van onze website. Als je verdergaat op onze website ga je akkoord met deze cookies. Meer weten, bekijk dan onze privacyverklaring.