Wat doen whitepapers voor je B2B marketing?
Whitepapers zijn een effectieve manier om je expertise en kennis te delen als thought leader of expert in jouw markt of branche. Bij Voxx Content in Context begrijpen we het belang van het creëren van inhoudelijk sterke en professionele whitepapers. Deze uitgebreide documenten bieden namelijk gedetailleerde informatie over specifieke onderwerpen en zijn een krachtig middel om je autoriteit in de markt te vestigen. Is je inhoudelijke verhaal top (en dan bedoelen we: relevant, geloofwaardig en onderscheidend)? Dan zijn jouw whitepapers ook razend interessant voor potentiële klanten. En die wil je bereiken.
Vraag ons naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf
voxx helpt_
Professionele whitepapers laten opstellen
Whitepapers zijn niet alleen waardevol vanwege de diepgaande content, maar ook door de professionele presentatie. Onze zakelijke copywriters zorgen ervoor dat de inhoud van de whitepapers nauwkeurig aansluit bij wat jouw bedrijf wil overdragen. Daarnaast zorgen onze grafische vormgevers ervoor dat de whitepapers niet alleen inhoudelijk sterk zijn, maar ook visueel aantrekkelijk. Dit maakt de whitepapers van ons creatieve communicatiebureau niet alleen informatief, maar ook prettig om te lezen. Want wie houdt er nou alleen maar van tekst, toch?
Natuurlijk hou je al jouw kennis niet alleen voor jezelf. Whitepapers zijn dan ook een uitstekende manier om complexe ideeën toegankelijk te maken voor een breder publiek. Ze vormen een cruciaal onderdeel van een gedegen contentmarketingstrategie, zeker in B2B-markten. Hieronder zie je een voorbeeld van een bedrijf dat whitepapers tot zijn marketingspeerpunt maakte.
white paper_
Hoe een diervoederproducent 100% ROI haalde met white papers
Voor IQI Petfood Ingredients zijn whitepapers cruciaal in hun marketingstrategie. Hun expertise zit in de pure ingrediënten en de toegevoegde waarde daarvan voor nieuwe voedingsproducten voor honden en katten. Die informatie is waardevol en relevant voor productontwikkelaars. Deze inzichten en kennis verspreiden ze via hun white papers en delen die zowel via hun website als LinkedIn als via een brancheplatform in de US. De whitepapers worden veelvuldig gedownload en leveren zo concrete informatie over geïnteresseerde (potentiële) leads op. Via hun emailmarketing programma worden die genurtured om uiteindelijk wellicht een nieuwe klant of relatie te worden.

contact_
Maak gebruik van onze expertise
Wil je jouw bedrijf onderscheiden met professioneel opgestelde whitepapers? Neem dan contact met ons op voor meer informatie over onze diensten in het maken van whitepapers. We helpen je graag met het creëren van documenten die niet alleen jouw kennis en expertise tonen, maar ook je merk versterken. Door onze expertise in te zetten, kun je effectief communiceren met je doelgroep en je positie als marktleider verstevigen.