IT-content ontwikkelen voor A-merken
opdracht_
Sinds 1999 werken we voor de internationale IT-dienstverlener Capgemini. We waren erbij toen intranet werd geïntroduceerd en Voxx de schrijvers leverde voor de interne verhalen en nieuwsitems. We waren er ook bij toen Capgemini integreerde met Ernst & Young en wij de interne communicatie en campagnes ondersteunden.
Daarnaast hebben we interim rollen vervuld als ghostwriters voor board communicatie en speeches, hoofdredacteur van het externe klantenmagazine Face to Face, projectmanager marketingmiddelen en interim persondersteuning en adviseur social media. Verder schrijven we websitepagina’s vol, Point of Views, whitepapers, Client Reports, blogs, klantreferenties en productsheets. Dat doen we in het Engels en Nederlands.
Op de kaart met branded content
Sinds 2010 schrijven we voor Capgemini ook long copy artikelen in het FD. Die branded content kan gaan over een thema zoals ‘Trends in Veiligheid’ of om bepaalde klanten in het zonnetje zetten. De artikelen worden gedeeld op de speciale partnerpagina van Capgemini. Doordat we alles op een journalistieke manier schrijven, gaat het niet om wat Capgemini zo goed kan, maar om wat hun visie is op bepaalde onderwerpen. Wat is de impact van de blockchain? Wat kunnen we verwachten op het gebied van cybersecurity? Wat is de invloed van IT op de banen van de toekomst?
Werkzaam sinds
1999
IT-content
We ontwikkelen content over cybersecurity, business services, cloud services, Artificial Intelligence, infrastructuur, business intelligence, digitalisering en de intelligente industrie.
meer_
Storytelling voor IT-bedrijven: complexe materie inzichtelijk
B2B content: dit zijn de facts
cases_
Airborne gelooft dat digitalisering de wereld van composietproductie volledig veranderd. Via social selling, free publicity en pr neemt ze haar klanten mee in haar missie.
Deutsche Telekom richt zich ook op IT-dienstverlening. T-Systems, de zus van T-Mobile, zorgt voor IT-oplossingen als cloud en security. Voxx zorgt voor content.