
B2B-marketing hightechbedrijven
Voxx Content in Context verzorgt B2B-marketing voor hightechbedrijven door heel Nederland. De Nederlandse hightech en maakindustrie is een geweldige, innovatieve branche waar we met recht trots op mogen zijn. Er worden aan de lopende band vernieuwende concepten ontwikkeld die de wereld mooier, beter, schoner en leefbaarder maken. Denk aan elektrische auto’s, hightech materialen, zoals composiet uit algen of carbon, zonnepanelen, bladen voor windturbines, slimme voedselproducties, fotonische chips of de toepassing van robotica om het leven te verlichten.
Wil jij zelf de impact ervaren van B2B-marketing voor techbedrijven? Dan kan je het beste jouw techmarketing voor B2B laten verzorgen door ons team!
klanten_
voor wie we (ook) werken_









voorbeelden_
- TPY vormt een community van innovatieve, duurzame bedrijven voor high tech materialen. Voxx zette de community op de kaart met PR, middelen en content.
- Innovatieve satellietpanelen en small launchers gaan onze ruimtevaart ingrijpend veranderen. Wij ondersteunen Airborne bij hun missie.
- Energietransitie versnellen met content
- TKI Urban Energy ondersteunt energie-innovaties voor een snelle transitie naar een duurzaam energiesysteem. Voxx ontwikkelt de content.
- Meer technische vakmensen bereiken
- Er zijn te weinig technische vakmensen. Het Expertisecentrum Precisietechniek biedt een nieuw platform, Voxx de website en inhoud.
- Fotonica wereldwijd op de kaart zetten? Voxx ontwikkelde een campagnestrategie met artikelen, film en free publicity - wereldwijd inderdaad.
- Nederland loopt voorop in geavanceerde robotica. Hoe kun je via een Israëlisch festival internationaal bekend worden? Voxx zorgde voor de bliksemstart.
in de spotlight_
B2B-marketing voor hightechbedrijven: zet jezelf in de spotlight
Hoewel technische ondernemers vaak briljant zijn, zijn ze helaas niet altijd de meest sprankelende vertellers. Daardoor komt hun verhaal soms niet 100% over de bühne. Want een echte techneut weet alles van zijn geniale oplossing, maar legt daarbij vaak vooral de techniek uit – en niet het waarom achter de oplossing.
Wil je echter een verhaal dat ook de CEO, CFO en CTO van je potentiële klant aanspreekt? Dan moet het technische verhaal (het ‘hoe’) vertaald worden naar een ‘what is in it for us?’-verhaal. Daarom hebben we bij ons marketing agency (ook) ingenieurs in dienst die niet alleen de techniek snel begrijpen, maar het verhaal ook aantrekkelijk weten te maken voor de minder technische doelgroepen. Hierdoor kun je door ons goede content en storytelling laten schrijven. Dat doen we niet alleen voor grote multinationals of internationale marktleiders. Als contentspecialist verzorgen wij ook graag MKB-techmarketing voor B2B in Nederland.
Van zeewierburgers tot fotonische chips: de juiste techmarketing voor B2B
B2B-marketing voor techbedrijven, wereldwijd en in het Nederlandse MKB, gaat bij ons verder dan de standaard. Denk aan verhalen over:
- Slimme meters, slimme netten en laadpalen
- Innovaties voor energiebesparing in de industrie
- Aerospace, new space en satellieten
- Eiwit uit eendenkroos en hamburgers van zeewier
- Omega 3, algen, eipoeder en andere diervoedingsingrediënten
- Geavanceerde composiet
- Fotonica, fotonische chips en andere toepassingen
- Slimme robotica en domotica
- De voor- en nadelen van bioplastics
- Recycling en upcycling
- Automatisering en digitalisering van de maakindustrie
- Hightech machines, robots en smart industry
- Duurzame bouwmethoden en circulair bouwen
- Pyrolyse technieken voor een biobased economy
Je merkt: we vertellen je graag meer over B2B-marketing voor hightechbedrijven die marktleiders zijn in hun nichemarkten en pionierende mkb-bedrijven.
cases_
Resultaatgerichte communicatiestrategie geeft nieuw industriecluster droomstart
Zo werd deze scale-up dé parel van de Nederlandse maakindustrie
contact_
Geef jouw hightech content gerust uit handen
Nederlandse industrie op het wereldtoneel
Voor de Nederlandse industrie is het bij uitstek belangrijk om op het wereldtoneel vooraan te staan: we zijn misschien een klein land, maar op heel veel industriële terreinen zijn we een grote wereldleider. Klanten zijn in de hightech en maakindustrie dan ook bijzonder ingewikkeld te bereiken door bedrijven en wij helpen graag met goede B2B-marketing. De markt is vaak relatief overzichtelijk, het aantal afnemers is hoge kwaliteit gewend, de aankoopcyclus van een klant kan soms jaren duren en beslissingen gaan vaak over vele schijven. Dat geldt niet alleen voor internationale B2B-bedrijven in hightech. Zo helpen wij ook lokale techbedrijven goed op weg met slimme MKB-techmarketing voor B2B.
Andere content dan de concurrentie
Het is geen eenvoudige markt, maar wel oh zo interessant. Omdat wij alles weten over B2B-marketing voor techbedrijven, kennen we ook de uitdagingen en snappen we op welke manier copywriting kan bijdragen aan de communicatie van bedrijven naar B2B-klanten en kanalen. Het is anders dan B2C en de keuzes die bedrijven maken op het gebied van digitale marketing zijn echt anders dan voor de consumentmarkt. Waarom MKB-techmarketing voor B2B anders is, leggen we je graag uit in een persoonlijk gesprek.
Neem contact op!
Ben je op zoek naar een partner die ervaring heeft met B2B-marketing voor hightechbedrijven? Een specialist die snel kan schakelen, met korte lijnen, persoonlijk en direct contact werkt en die zich snel verdiept in jouw bedrijf? Maak dan gebruik van onze expertise en besluit B2B-marketing voor jouw hightechbedrijven te laten schrijven door ons. Wij werken alleen met seniors om de communicatie van jouw techbedrijven zo goed mogelijk te laten verlopen! Bel ons vandaag nog.