Meer klanten? Wat heb je ze eigenlijk te vertellen?

Contentmarketing voor B2B: dit zijn de facts

Contentmarketing is vooral bedoeld om een kleine zakelijke doelgroep, B2B, te boeien en te binden. Als specialist weten we dat goede B2B contentmarketing dé basis is om jouw doelgroep te bereiken. Zij moeten overtuigd worden door jouw verhaal. Dat verhaal vertel je het meest effectief via storytelling. Daarmee breng je jouw verhaal en kennis op verschillende manieren steeds opnieuw weer onder de aandacht.

Wil je meer klanten boeien en binden? Dat kan! Dan moeten ze wel weten wat je te vertellen hebt. Dit doe je op verschillende manieren en via diverse kanalen. Welke content vinden ze interessant? En welke middelen kun je het beste inzetten? Als specialist hebben we een paar feiten over B2B contentmarketing op een rijtje gezet.

45%

Meer traffic

Regelmatig bloggen leidt tot 45% meer traffic naar websites, rapporten, boeken, etc.

91%

LinkedIn als bron

91% van B2B executives kiest voor LinkedIn als primaire bron voor nieuws en relevante content (64% kiest voor online nieuwsbronnen en 29% voor Twitter)

76%

Events waar je mensen ontmoet

76% van B2B executives geeft aan dat events waar je anderen ontmoet, het meest effectief zijn om kwalitatieve leads te genereren voor hun funnel. Gevolgd door lead nurturing campagnes (58%) en webinars (58%).

Wees relevant_

Elke dag contentmarketing door onze specialist in B2B!

In een wereld waar we ‘always on’ zijn, wil je als B2B organisatie het liefst elke dag relevant zijn. Voor je klanten, medewerkers en relaties. Maar elke dag content: dat kost tijd, en tijd is geld. Moet je elke dag relevant zijn? En hoe zet je als specialist je B2B contentmarketing zo slim mogelijk in?

In een wereld waar we ‘always on’ zijn, wil je als B2B organisatie het liefst elke dag relevant zijn. Voor je klanten, medewerkers en relaties. Maar elke dag content: dat kost tijd, en tijd is geld. Moet je elke dag relevant zijn? En hoe zet je als specialist je B2B contentmarketing zo slim mogelijk in?

Always on: echt?

Het antwoord is simpel. Ja, contentmarketing kost tijd en geld. Maar in een tijd waarin je persbericht nauwelijks meer een krant haalt, moet je investeren in nieuwe wegen. Je wilt jouw klanten, relaties en medewerkers via content overtuigen, verbinden en enthousiasmeren. Hierdoor krijg jij als specialist meer klanten en haal je meer omzet dankzij contentmarketing. Je zult zien dat de positionering van jouw bedrijf aanzienlijk verbetert!

Hoe doe je dat?

Als specialist weten we dat B2B contentmarketing niet iets is dat op dag 1 al geld oplevert. Nieuwe content maken kost tijd. Natuurlijk moet je investeren als je iets nieuws wilt laten zien, maar je kunt bestaande content ook prima recyclen voor jouw contentmarketing. Herschrijf het, zorg voor een andere lay-out, breid uit of kort in. Heb je mooie blogs? Bundel ze tot een e-book! Interessant onderzoek? Maak er niet alleen een rapport van, maar ook ‘snackable’ content met infographics, korte conclusies en geanimeerde cijfers.

 

Kortom: er zijn veel manieren om jezelf als specialist dagelijks te laten zien met B2B contentmarketing. Zolang het maar relevant, interessant, grappig of leerzaam is voor je publiek. Waarom je zoveel moet produceren voor jouw contentmarketing, lees je hieronder…

Waarom is contentmarketing zo belangrijk voor B2B?​

  • De meeste respondenten (41%) geven aan zo’n 3 tot 5 stukken content te bekijken voordat ze contact zoeken met jouw salesorganisatie;

  • 68% van de respondenten wil dat B2B bedrijven hun content organiseren op basis van een issue of probleem/ pijnpunt (voor de klant);

  • Case studies (47%) en webinars (39%) zijn de top 2 online content middelen die het meest worden gewaardeerd als ‘influencer content formats’;

  • 92% van de respondenten vindt peer reviews of gebruikers feedback het meest geloofwaardig;

  • 63% van alle respondenten zegt dat ze wél hun gegevens willen afstaan als het gaat om een webinar, direct gevolgd door interessante white papers (49%).

B2B kanalen_

Verspreiden via het beste kanaal

Uiteraard zijn jouw verhalen te verspreiden via de website, sociale media of presentaties. Maar er zijn tal van andere kanalen, waar niet iedereen bij stil

staat. Welke kanalen zijn relevant voor contentmarketing? Wat vinden jouw klanten het meest prettig om te lezen of te ontvangen? En hoe zorg je ervoor dat ze gedurende hun zoektocht de juiste informatie ontvangen?

Je klant sneller aan de juiste informatie helpen

Via B2B digitale marketingtools kun je precies inzichtelijk krijgen hoe je klanten zoeken. Wat vinden ze interessant? Welke informatie bekijken ze? Welke zoekwoorden gebruiken ze? Via deze data weet je daarom hoe je klant zichzelf voorziet van informatie. Dat kun je dan weer gebruiken om hem of haar sneller te leiden naar content die relevant is. Zo vergemakkelijk je de zoektocht voor je klant, en zorg je dat men sneller tot actie overgaat. Bijvoorbeeld: het downloaden van een white paper of de telefoon oppakken voor meer informatie.

Welke informatie wordt dan eigenlijk gewaardeerd door jouw klant?

Welke content waarderen B2B-klanten het meest?

47%

Case studies

39%

Webinars

35%

Onafhankelijk rapport

32%

Video

32%

Peer reviews

Inhoud_

Content maken vanuit de juiste overtuiging

Elke dag content maken: dat is best wat werk. Wil je daarin investeren? Dan vinden wij dat het relevant, informatief, inspirerend of leerzaam moet zijn. Wij zijn ervan overtuigd dat je alleen dan content maakt waar jouw klanten op zitten te wachten. Er is al genoeg slechte content. Daarom werkt Voxx vanuit de overtuiging dat:

  1. De inhoud altijd voorop staat. Alleen dan is communicatie relevant, zinvol en jouw geld waard.
  2. Communicatie en content bijdragen aan jouw succes. Meer mensen, meer omzet, meer bereik: wat je doelen ook zijn, communicatie moet ze ondersteunen.
  3. Aansprekende, inhoudelijke verhalen de basis zijn voor geloofwaardigheid. Dat zorgt voor langdurige relaties met jouw medewerkers, klanten en relaties.
  4. Samenwerking de sleutel is tot succes. Dat betekent: een oprechte interesse en een eerlijke, praktische no-nonsense aanpak.
  5. Kwaliteit is de basis voor resultaat. Jouw klanten verwachten van je dat je op hun niveau communiceert, over hun issues en pijnpunten. Alleen kwalitatief goede content zorgt ervoor dat jouw klant je waardeert. Alleen kwaliteit is een investering waard.

Zo haal jij als specialist het meest uit je investeringen in B2B contentmarketing.

other stories_

Een succesvol B2B webinar organiseren? Let op deze tips!

Ook genomineerd worden voor een Dutch Marketing Award?

Contact_

Start met een persoonlijke band en begin aan contentmarketing

Als je jouw B2B contentmarketing uit handen wilt geven, doe je dat het liefst aan een echte specialist: Voxx Content in Context. Bij ons geniet je van direct contact waardoor we snel kunnen schakelen. We werken in kleine teams van seniors die zorgen voor een persoonlijke benadering en graag een intensieve, persoonlijke band opbouwen. Ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen als specialist in B2B contentmarketing? Bel ons dan gerust op via +31 (0) 20 427 44 33 of stuur een e-mail naar info@voxx.nl.

We maken gebruik van functionele cookies voor een goede werking van onze website. Als je verdergaat op onze website ga je akkoord met deze cookies. Meer weten, bekijk dan onze privacyverklaring.