B2B contentstrategie_

Contentstrategie als leidraad voor succes

Bij Voxx Content in Context kun je jouw B2B contentstrategie uitbesteden aan ervaren specialisten. Want, jouw doelen halen, op tijd en binnen budget: dat vraagt om een duidelijke contentstrategie. Of je nu werkt aan een doorlopend verhaal of een (eenmalig) project: we stellen samen een concreet en praktisch plan op om jouw doelen te bereiken. Want dat is waar het uiteindelijk om draait: jouw verhaal bij de doelgroep krijgen en daardoor meer resultaat genereren. Jij bepaalt wanneer je tevreden bent.

voxx helpt_

B2B contentstrategie uitbesteden: wanneer ben je tevreden?

Als je jouw B2B contentstrategie aan ons wilt uitbesteden, bekijken we eerst samen wat er nodig is om de doelstellingen van jouw bedrijf te bereiken. Wil je meer klanten? Meer MQL’s? Meer exposure? Meer naamsbekendheid? Kortom, wanneer ben jij tevreden met het resultaat van je content? Voor een succesvolle strategie heb je namelijk een aantal zaken nodig:

Op basis van deze punten zetten we een contentstrategie neer. Daarmee bepalen we: welke informatie zetten we wanneer in op welk moment in de reis van jouw klant? Hoe en met welke regelmaat gaan we die informatie verspreiden? Via welke (sociale) middelen en kanalen? Maar ook: waar halen we de informatie vandaan die we nodig hebben? En last but not least: hoe gaan we het resultaat meten van onze gezamenlijke inspanningen?

plan van aanpak_

Wat is de juiste strategie aanpak voor B2B?

Een plan opstellen, betekent ook beslissingen nemen. Wat is de juiste paraplu voor jouw strategie? Wil je jouw deskundigheid over een langere periode uitstralen (bijvoorbeeld Thought Leadership)? Dan kies je een andere route dan wanneer je bijvoorbeeld een nieuw product lanceert.

Thought Leadership claimen in een markt vraagt namelijk om een lange adem: je moet je doelgroep eerst bewust maken van hun probleem, daarna interesseren in een mogelijke oplossing en vervolgens zorgen dat ze jouw oplossing begrijpen en willen. En daarna moeten ze nog in actie komen. Jezelf positioneren via content vraagt dan om consistente en continue verhalen waar je klanten blij van worden. Je vertelt over issues die zij herkennen, je poert in de pijnpunten. Daarmee raak je je doelgroep waar het pijn doet, en waar een oplossing voor moet komen.

De positie van een echte leider op contentgebied bereik je na vele blogs, white papers en visiestukken: vertrouwen moet je verdienen. Dat is wat anders dan een product in de markt zetten. Bij een specifieke productlancering kies je beter voor een korte en krachtige campagne met bijbehorende teksten en middelen.

Bij het uitbesteden van jouw B2B contentstrategie bepalen we als communicatiebureau dus eerst wat past bij jouw ambities en bij de customer journeys. Want uiteindelijk bepaalt jouw klant hoe we de campagne het beste vormgeven.

afgestemd op jouw budget

Het plan van aanpak rollen we vervolgens net zover uit als nodig. Dat kan zijn in de vorm van een compleet communicatie- en marketingtraject, zoals contentmarketing. Maar we kunnen ook alleen een strategie opstellen en de uitvoering in zijn geheel overdragen aan jouw organisatie. Het is maar net wat het beste past bij jouw doelen en budget.

van strategie naar uitvoering

Is de contentstrategie compleet? Dan kunnen we concrete stappen zetten. De juiste strategie stelt doelen, geeft richting en creëert duidelijkheid voor alle betrokkenen. Er staat in welke boodschap je aan wie wilt overdragen, wanneer en met welke middelen we dit doen. Daarmee gaan we vervolgens concreet aan de slag. Want een plan is leuk, maar het moet wel uitgevoerd worden. Ook daar helpen we je bij. Wij verzorgen jouw plan van strategie naar uitvoering.

contact_

Ga samen met ons aan de slag

Kun je wel wat hulp gebruiken en wil je de B2B contentstrategie van jouw bedrijf uitbesteden? Maak dan gebruik van onze ervaring en expertise. Wij zijn creatieve B2B contentmakers voor verschillende grote merken in onze kennisgebieden. Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op! Bel naar +31 (0) 20 427 44 33 of stuur een e-mail naar info@voxx.nl en maak kennis met ons team.

We maken gebruik van functionele cookies voor een goede werking van onze website. Als je verdergaat op onze website ga je akkoord met deze cookies. Meer weten, bekijk dan onze privacyverklaring.