Storytelling, copy, tekst, content - alles om je verhaal te vertellen.
De basis voor contentmarketing is een goed verhaal. Een verhaal dat raakt. Zeker bij B2B markten en de overheid staat de inhoud voorop. Daarom werken bij Voxx ervaren tekstschrijvers en B2B copywriters die technische, inhoudelijke, maatschappelijke en vooral complexe teksten kunnen schrijven op een manier die jouw doelgroep raakt.
storytelling_
storytelling & selling
Bij Voxx Story vind je uitzonderlijke vertellers die een boeiend verhaal voor jouw klanten neerzetten. Onze senior tekstschrijvers zorgen voor prikkelende content die leidt tot actie én emotie. Want ook in marketing en communicatie is emotie de zuurstof om het vlammetje van jouw klant te laten ontbranden. Hoe doe je dat?
- Basisraamwerk storytelling
- Een goed verhaal vertellen, vergt structuur. Noem het een kapstok, redactieraad, plank of contentoverleg. Wat wil jouw lezerspubliek weten? Dat is het fundament voor goede storytelling.
- Kernboodschap formuleren
- Beetje tekstschrijven kunnen we allemaal. Tenminste .... Het geheim van een goed verhaal is echter dat je vertelt vanuit een duidelijke kernboodschap. Die voortkomt uit jouw positionering, waardepropositie en kernwaarden.
- Schrijftraining
- Geen externe copywriters inzetten? Of geloof je in de kracht van jouw mensen als ambassadeur van je merk? Gelijk heb je! Wij helpen hen graag op weg met hun eigen verhalen via verschillende contentplatforms.
- Interne communicatie
- Interne communicatie en B2B storytelling: wat moet je ermee? Nou, best veel. Zet je in op contentmarketing, dan zijn jouw medewerkers superbelangrijk om je merk te ondersteunen. Slagkracht nodig? Bel ons!
- Social telling & selling
- Jouw mensen zijn jouw merk. Bij B2B is dat zelfs belangrijker dan in B2C, want zij zijn de vakexperts. Hoe motiveer je collega’s zelf de pen te pakken en jullie merk uit te dragen? Wij helpen bij social telling én selling!
content_
contentcreatie
Alle informatie moet uiteindelijk worden verwerkt tot een interessante, goed gestructureerde en lekker leesbare tekst. Maar contentcreatie is meer dan dat. Het Voxx Story-team zorgt voor frisse verhalen voor uiteenlopende contentmiddelen. Een verhaal afgestemd op jouw doel, doelgroep en contentdrager.
- Whitepapers
- Whitepapers zijn een krachtig contentmarketing medium. Je geeft ze weg en krijgt een emailadres retour. B2B papers bevatten technische, diepgaande informatie. Voor experts. Door experts. Dat vraagt om slimme B2B tekstschrijvers die op dat niveau goede verhalen kunnen maken.
- Point of Views
- Wat is de visie van jouw bedrijf op X, Y, Z? Een Point of View laat zien hoe je over een onderwerp, trend of ontwikkeling in jouw markt denkt. Daarover schrijf je een Point of View. Het laat jouw mening en waarden zien.
- Blogs
- Een blog is binnen B2B storytelling een basisingrediënt. Geen B2B-expert kan zonder. Wil je klanten vertellen waar jullie mee bezig zijn, naast die obligate salesfolder? Kun je je verliezen in een onderwerp? Dan is een persoonlijk geschreven blog zeker interessant.
- Artikelen
- Artikelen voor free publicity, website of vakmedia: als B2B expert schrijven de meeste bedrijven jaarlijks een paar artikelen voor relevante media. Een artikel is inhoudelijk en diepgravend, en vraagt vaak om onderzoek. Een rapport kan dan een mooie basis zijn. Artikelen kun je zelf schrijven of helemaal uitbesteden.
- Brochures & magazines
- Natuurlijk heb je goeie brochures nodig. Wat laat je achter na een klantgesprek? Dat kan fysiek of digitaal. Een magazine is ook een interessant alternatief. Bundel je blogs, artikelen, rapporten of onderzoeken, dan kom je al een heel eind. Ook een digitale variant is interessant om te sturen, zeker in deze tijd.
- Nieuwsbrieven
- Ben jij nog op nieuwsbrieven geabonneerd? Ja, zegt 90% van alle B2B professionals. Maar een beperkt aantal van de bedrijven of vakmedia heeft écht iets te melden. Een nieuwsbrief moet interessante informatie bevatten. Dan schiet je CTR omhoog. Wij weten hoe…
tekstschrijven_
teksten schrijven
We schrijven al ruim 25 jaar complexe teksten en content voor de meest uiteenlopende klanten. Voor B2B, voor de overheid, voor de bouwsector, voor websites en nieuwsbrieven, voor vakpers en eigen mensen, over waterkroos en duurzame energie, en over ontwikkelingen in composiet en maakindustrie. Technisch, innovatief, duurzaam, verhalen met impact: onze copywriters snappen content en schrijven teksten over bijna elk onderwerp!
- Redactie
- We schrijven en voeren redactiewerk uit. We doen interviews of herschrijven aangeleverde informatie. Het is maar net waar je behoefte aan hebt.
- Correctiewerk
- Geen tijd om een heel jaarverslag na te lezen op d’s en t’s? Geen mensen die iedere spellingsregel uit hun hoofd kennen? Onze tekstschrijvers zorgen met liefde voor tekst, spelling en stijlregels voor al jouw correctiewerk.
- Interviews
- Een mooi artikel start vaak bij een goed interview. Dat doen we voor je. Heb jij een telefoonnummer en idee waar het verhaal naar toe moet? Dan klimmen wij in de telefoon en pen!
- Ghostwriting
- Je hebt zelf onvoldoende tijd om te schrijven maar je wilt ook niet dat er een andere naam onder jouw stuk komt? Dan is een ghostwriter handig! Wij schrijven uit jouw naam, en dankzij ervaring, in jouw stijl een mooi verhaal.
- Speech writing
- Speeches geven is één ding. Een goed verhaal vertellen, is een andere. Niet iedereen heeft altijd de inspiratie om een Obama-speech te schrijven. We helpen graag. Jij levert het onderwerp aan, wij zorgen voor vuur en vlammen!
- Content voor social media
- Always on. Iedere dag content plaatsen. Social media eist veel van jouw redacteurs. Heb je geen tijd of team om jouw te helpen bij je social media-onderhoud? Onze contentredacteurs helpen je aan informatie en design.
tenders_
tenders en offertes
- Redactie
- Van ideeën en bullet points naar een goedlopende tekst: onze B2B redacteurs schrijven de tender voor jouw bedrijf.
- Correctiewerk
- Geen mensen die de teksten even kunnen nalezen? Onze tekstschrijvers helpen de tekst te verbeteren en checken stijl, spelling en schrijfwijze.
- Tenderbegeleiding (inhoud)
- Vanuit onze B2B kennisgebieden helpen wij organisaties om het winnende verhaal neer te zetten. Wat is de juiste inhoud? Wat wil die klant echt weten?
- Schrijfwerk
- Geen tijd om te schrijven? Of wel de juiste experts maar zijn dat geen echte schrijvers? Laat het schrijfwerk voor je tender of aanbesteding dan aan ons over.
- Brainstormsessies
- Waar wil de klant heen? Wat is het echte issue? Wat is de vraag achter de vraag? Voordat we gaan schrijven, zetten we eerst in brainstormsessies de inhoud neer.
pr_
pr en free publicity
Alleen content publiceren via owned en paid is soms niet voldoende om je kennis en naamsbekendheid onder de aandacht te brengen. Good old PR of free publicity helpen om ook bredere interesse te wekken, ook onder het kritische B2B-publiek. Het Voxx Story-team weet precies hoe je de media kan interesseren voor jouw copy!
- PR strategie
- Waar wil je onder de aandacht komen en welke media zijn dan het meest belangrijk? Wij stippelen de route uit om als B2B bedrijf de juiste PR-strategie te ontwikkelen.
- Pluggen van artikelen
- Je hebt een waanzinnig onderzoek gedaan of een belangrijke ontwikkeling ingezet. Wie moet daarvan weten? Als je je artikel al klaar hebt staan, helpen wij dat bij de juiste perskanalen aan te bieden.
- Contact vakmedia
- Vakmedia zijn interessant voor B2B-bedrijven. Hun nieuwsbrieven en mediaplatforms worden vaak goed bezocht door de juiste doelgroep. Geen tijd zelf de redactie te bellen? Wij helpen je door het contact te leggen, en te onderhouden.
- Persberichten
- Persberichten zijn een mooie opstap tot gratis publiciteit. Mits je het op de juiste manier schrijft en aanbiedt. Wij helpen je bij het opstellen, versturen en waar nodig najagen van je bericht of uitnodiging.
- Persbijeenkomsten
- Voor B2B bedrijven zijn persbijeenkomsten een interessant middel om een nieuw product of dienst onder brede aandacht te brengen. Wij stellen perslijsten samen, zorgen voor de uitnodiging, bellen na en verzorgen de bijeenkomst voor je.