Thought leadership in internationale aerospace industrie.

opdracht_

Airborne is een ambitieuze scale-up die gelooft dat automatisering en digitalisering de wereld van composietproductie volledig gaat veranderen. Onderdelen voor vliegtuigen, schepen, satellieten en raketten worden van composiet gemaakt: vezelversterkte kunststof. Dat is extreem licht, oersterk en corrodeert niet. Super spul dus, maar de productie is nog voornamelijk handwerk. Dat kan en moet anders, wil composiet betaalbaar worden en breder ingezet. Vanaf 2017 verzorgt Voxx de contentmarketing om Airborne internationaal op de kaart te zetten.

Voxx werkt sindsdien als interim marketing afdeling voor Airborne. In het eerste jaar dat we voor Airborne aan de slag gaan, stijgt de Estimated Earned Media Value rap naar het zesvoudige. De investering ligt een substantiële veelvoud lager. Onze inspanningen geven de naamsbekendheid van Airborne internationaal een enorme impuls, blijkt uit data, reacties van klanten en concrete B2B inbound leads.

Content marketing voor internationale rebranding

free publicity in 1 jaar

Wat levert free publicity op? Inmiddels halen we jaarlijks een reach van 26.3 mio en een EEMV van € 400.000.

ROI op marketing

€ 550.000 EEMV

per jaar leveren publiciteit en social media een Estimated Earned Media Value op van 550.000 euro. Naast meer dan 51% inbound leads

groei social media channels​

350%

inzet social selling

Via social selling krijgt Airborne meer exposure dan via de corporate kanalen alleen. Voxx voert de hoofdredactie, ondersteunt de contentstroom en adviseert medewerkers.

inbound leads

51%

opdracht_

Internationale exposure voor Nederlandse maakindustrie

Toen Airborne in 2017 bij Voxx aanklopte voor een beursbrochure, adviseerden we een online versie te maken. Die meteen ook naar geïnteresseerde klanten kon worden gemaild, op een gepersonaliseerde manier. Zo werd de interesse van de klant ook meetbaar en inzichtelijk. Het was het begin van een intensieve en succesvolle samenwerking.

Hoewel Airborne zich een ‘parel van de Nederlandse maakindustrie’ mag noemen, heeft nog lang niet iedereen van het bedrijf gehoord. Ons gezamenlijke doel wordt dan ook: verhogen van de internationale naamsbekendheid en het bedrijf als frontrunner in automatisering en digitalisering op de kaart zetten. Daarvoor werken we structureel aan het vullen van de marketing funnel. In nauwe samenwerking met de Sales-afdeling bepalen we welke content wanneer en op welke manier wordt ingezet.

We hebben doelgroepgerichte en thematische boodschappen gekoppeld aan sales activiteiten. En die gestructureerd de wereld in gestuurd op basis van een contentkalender. Die content is gevarieerd en wordt op verschillende kanalen gedeeld. We adviseren, plannen en maken de content (van blogs tot brochures tot videos tot animaties) en zorgen voor meetbare resultaten. Daarnaast starten we een employee ambassadors-programma waarmee content breder, gevarieerder en vooral persoonlijker wordt gedeeld.

En dat ook nog eens allemaal in high tech Engels.

meer_

Airborne genomineerd voor Dutch Marketing Awards 2019

Ook scorende content in de high tech industrie?

cases_

IQI speelt met white papers strategisch in op marktontwikkelingen en bouwt via betrouwbare content gestaag een band met klant en doelgroep.

Met pakkende campagnes maakt Dura Vermeer naam en faam bij nationale en internationale projectontwikkelaars, gemeenten en investeerders. 

We maken gebruik van functionele cookies voor een goede werking van onze website. Als je verdergaat op onze website ga je akkoord met deze cookies. Meer weten, bekijk dan onze privacyverklaring.