B2B marketing strategie met impact
B2B marketing is niets zonder een duidelijke strategie. En een heldere strategie begint bij keuzes maken. Waar sta je ten opzichte van je concurrenten? Welke markten bedien je en met welke producten en diensten? Wat los je eigenlijk op: waarvoor kunnen klanten nou het beste bij jou terecht?
Op al deze vragen formuleert het Voxx Strategy-team samen met jouw sales-, marketing- en/of communicatieteam een antwoord. Niet zozeer vanuit middelen, maar vanuit de inhoud. Op basis daarvan formuleren we vervolgens jouw waardepropositie, kernboodschap en een effectieve contentstrategie.
positionering in de markt
Waar sta je in de markt, hoe is jouw merk gepositioneerd en welke kant wil je op? Samen bepalen we jullie positie en brengen duidelijkheid in jouw klantsegmenten, je kernboodschap en je toegevoegde waarde. Voxx Strategy ondersteunt je bij:
- Markt & positionering
- Jouw positie in de markt. Dat bepaalt de basis voor je marketing en communicatie en biedt kaders voor content.
- Klantprofielen
- Klantprofielen zijn de basis voor jouw communicatie. Klantonderzoek kan daarbij wonderen verrichten.
- Buyer persona's maken
- Door kenmerken te koppelen aan een klantgroep communiceer je gerichter je verhaal.
- Customer journey(s) bepalen
- Hoe verloopt de reis die jouw klant maakt tot aankoop? Per stap maak je content die jouw klant verder helpt.
- Waardepropositie definiëren
- Welke waarde voeg jij toe aan jouw klanten? Waarin onderscheid je je van andere partijen: dat communiceer je.
B2B marketing en content strategie
Van het formuleren van de juiste route en meetbare doelen naar de uitvoering van content via de juiste middelen en kanalen. Daar ondersteunt Voxx Strategy je bij, van A tot Z. Reken op:
- Doelstellingen en KPI's
- Zonder stip aan de horizon kun je leuke content maken, maar weet je nooit hoe effectief de informatie is. Stel dus doelstellingen en KPI’s.
- Contentstrategie bepalen
- Langs welke weg ga je het meest effectief je doelen bereiken? Je contentstrategie zorgt voor overzicht, planning en aanpak van je content.
- Marketing en content funnels
- Content maken, is één ding. Maar hoe zorg je dat de customer journey wordt gevoed met de juiste content op het juiste moment? Met een funnel volg je je klant.
- Contentplan en -kalender
- Content maken kan op duizend-en-een manieren en momenten. Daarom heb je een uitvoeringsplan nodig voor contentcreatie per dag, week of maand.
- Meten en monitoren
- Je hebt je contentmarketing op orde en gaat van start. Haal je ook je doelen? Wij helpen je tussentijds meten, monitoren en als nodig je strategie bij te stellen.
campagnes
Campagnes zijn een strategische manier om heel gericht aandacht te genereren bij de doelgroep van jouw bedrijf, voor een boodschap, of voor een nieuwe dienst, product of regeling. Wil je de contentmarketingcampagne van jouw bedrijf uitbesteden aan een ervaren partner? Voxx Strategy helpt je bij:
- Campagnedoel kiezen
- Wanneer is de campagne succesvol? Goede campagnes leiden tot een duidelijke toename van awareness en actie bij jouw doelgroep. Je doelen zijn je basis voor succes.
- Campagnestrategie bepalen
- Er zijn allerlei soorten en maten. Van grote publiekscampagnes tot en met kleine gerichte campagnes. Welke aanpak past het beste bij jouw doel?
- Campagne uitrol
- Van creatief concept en campagneplan tot een soepele uitrol van alle communicatie en middelen. Zorg dat je daarvoor voldoende handjes klaar hebt staat.
- Campagne meten en monitoren
- Haal je wel rendement uit je campagnes? Bereik je wel je doel? We meten resultaten en stellen als nodig doelen en middelen bij.