Internationale B2B content voor IQI Trusted Petfood Ingredients
opdracht_
IQI Trusted Petfood Ingredients wil zich internationaal sterker profileren als marktleider. Het bedrijf is namelijk veel meer dan een wereldwijde toeleverancier van pure ingrediënten voor de huisdiervoedingsindustrie alleen. IQI is een industriepartner die met zijn klanten in meer dan 60 landen meedenkt en veel investeert in innovatie en productontwikkeling.
whitepapers
Maandelijks werken we een whitepaper uit over een specifiek pet food ingrediënt. Inmiddels schreven we al over algen, omega 3, eipoeder, taurine, cellulose vezels en kippenplasma. De whitepapers worden ingezet als gated content op de website en voor campagnes op LinkedIn.
internationaal
Alle content over diervoedingsingrediënten voor IQI wordt in het Engels geproduceerd, op basis van Nederlandse input. We interviewen de B2B experts over ingrediënten en processen, en vertalen dat naar aantrekkelijke verhalen voor de doelgroep. Diepgaande inhoudelijke expertise is daarbij de voorwaarde.
“Ik waardeer in de mensen van Voxx vooral de betrokkenheid, deskundigheid, vriendelijke en directe manier van communiceren. Zo halen we het beste in elkaar naar boven en ontstaat het best mogelijke eindproduct.”
“Ongeacht het aanleveren van soms ongestructureerde input, weet Voxx altijd heldere, strakke white papers neer te zetten. Vaak is de tekst in één keer scherp, waardoor wij ongelooflijk weinig tekstueel hebben te corrigeren.
De complexiteit van de inhoud maakt niets uit, dit wordt zeer snel opgepikt met een stuk gedegen onderzoek voor wetenschappelijke onderbouwing. Altijd voorzien van goede tips en snelheid in leveren.”
Geert van der Velden, Innovation Manager bij IQI Trusted Petfood Ingredients
opdracht_
Internationale marktleider worden via content
Het doel van de white papers voor IQI is om strategisch in te spelen op marktontwikkelingen en te informeren over de mogelijkheden van specifieke pet food ingrediënten. Alle papers zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde productinformatie over de gezondheidseffecten voor honden en katten, de toepassings- en verwerkingsmogelijkheden in pet food, de voor- en nadelen in vergelijking met andere ingrediënten en relevantie informatie over duurzaamheid en milieu.
Contentstrategie hands on uitrollen, en meten
Na de succesvolle lancering van de nieuwe website en white papers richt IQI zich op nieuwe content. Die content wordt gemaakt in nauwe samenspraak met de Marketing Manager en Innovation Manager. Wekelijks en waar nodig dagelijks onderhouden we contact over acties, vorderingen en resultaten. Daarbij zorgen we voor inzichten die meetbaar zijn, zowel wat betreft de website als de social mediakanalen van IQI waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor LinkedIn.
De nieuwe content wordt niet alleen digitaal uitgerold maar ook ondersteund met de juiste PR-ondersteuning via persberichten en artikelen voor B2B experts in vakmedia. We zijn bijzonder trots dat we IQI mogen ondersteunen met het ontwikkelen van de overall contentmarketingstrategie en specifieke, doelgerichte content om zijn positie als marktleider nog verder te verstevigen.
meer_
Een heldere contentstrategie begint bij keuzes maken
Online de aandacht: hoe word je een blijvertje?
cases_
Airborne gelooft dat digitalisering de wereld van composietproductie volledig verandert. Via social selling, free publicity en pr neemt de scale-up zijn klanten mee in zijn missie.
Niet vertellen wat je goed kan, maar wat je visie op bepaalde onderwerpen is. Capgemini ontvangt veel aandacht door betrouwbare artikelen, white papers en trend reports.