Economische Veiligheid voor Ondernemers
opdracht_
Economische veiligheid: de kranten staan er bol van. Het topic is urgent en wordt steeds belangrijker nu diverse landen hierop een steeds stringenter beleid voeren. Zo wordt in Nederland begin 2023 de wet Veiligheidstoets investeringen, fusies en overnames (Vifo) van kracht waarbij investeringen, fusies en overnames getoetst zullen worden op de gevolgen voor de nationale veiligheid. Voor informatie en voorlichting aan ondernemers wil het ministerie van Economische Zaken daarom het Ondernemersloket Economische Veiligheid opzetten.
Het loket wordt in Q1 van 2023 ingericht. Voxx adviseert over en ontwikkelt de communicatiestrategie en visuele identiteit. Doel is het loket breed onder de aandacht te brengen van ondernemers en het ecosysteem. Dat betekent dat het loket duidelijk gepositioneerd moet worden en gecommuniceerd moet worden hoe het loket invulling geeft aan de doelgroepenbehoefte. Voxx zorgt vervolgens ook voor alle uitvoering.
Strategie, identiteit en uitvoering
heldere positionering
Hoe zorg je dat de doelgroep weet en begrijpt wat het ondernemersloket voor ze kan betekenen? Wat kun je er vinden? En wat betekent ‘economische veiligheid’ eigenlijk precies? Via enkele sessies komen we met de opdrachtgever tot een duidelijke positionering van OLEV, met kernboodschap en strategie.
herkenbare stijl
Een onderscheidend ‘merk’ kent een een eigen stijl. Wij ontwikkelen een wegwijzer die op verschillende manieren visueel gekanteld kan worden en zo op verschillende manieren ingezet wordt. Ook selecteren we de fotografiestijl.
Ook selecteren we een kenmerkende fotografiestijl op basis van de beeldbank van de Rijkshuisstijl.
Toolbox vol middelen
We ontwikkelen in 1 jaar:
- factsheets
- FAQs
- brochures
- website banners
- social media templates
- event middelen
- presentatie template
- praktijkverhalen
opdracht_
Communicatiestrategie en uitvoering OLEV
Het Ondernemersloket Economische Veiligheid (OLEV) is hét centrale aanspreekpunt van de overheid voor internationale mkb-ondernemers die werkzaam zijn in de wereld van kennisintensieve vakgebieden en sleuteltechnologieën, en die te maken kunnen krijgen met economische veiligheidsrisico’s. Het loket biedt als enige platform in Nederland integrale en actuele informatie, kennis en (maatwerk)advies over economische veiligheid, inclusief de wet Vifo.
Loket op de kaart
Om het loket op de kaart te zetten, is een communicatiestrategie nodig. Voxx ontwikkelt de strategie met oog voor de verschillende doelgroepen en stakeholders, en zorgt voor een planning van de communicatieactiviteitesn. We geven vervolgens ook uitvoering hieraan. In één jaar zorgen we voor de opzet van de website, alle middelen voor de Toolbox, en ondersteunen we het startevent waar de minister zorgt voor de opening van het loket. Wij ontwikkelen een korte animatie voor het officiële startmoment.
Visuele identiteit
We ontwikkelen voor het loket een eigen visuele identiteit, ontwikkeld in lijn met de huisstijl van de Rijksoverheid. Door de inzet van deze visuele identiteit onderscheidt het loket zich van andere loketten en instellingen. De visuele identiteit bestaat uit specifieke, visuele/grafische elementen, kleuren en fotografie. Het loket krijgt een eigen document ‘Visuele identiteit’. Hierin staan de richtlijnen voor de verdere inzet en het gebruik van de verschillende elementen.
meer_
Airborne genomineerd voor Dutch Marketing Awards
Ook scorende content in de high tech industrie?
cases_
IQI speelt met white papers strategisch in op marktontwikkelingen en bouwt via betrouwbare content gestaag een band met klant en doelgroep.
Met pakkende campagnes maakt Dura Vermeer naam en faam bij nationale en internationale projectontwikkelaars, gemeenten en investeerders.