Ontwikkeling van Noord-Hollandse innovaties
opdracht_
Voxx ondersteunt ROM InWest sinds 2022 bij het ontwikkelen van de communicatie- en marketingstrategie, en de content(plannen) voor al haar doelgroepen. Van ondernemers tot partnerorganisaties, media, aandeelhouders, eigen medewerkers en nieuwe collega’s. De nieuwsberichten, video’s, artikelen, social media en andere content die we maken, dient verschillende communicatie- en marketingdoelen. Van informeren en inspireren tot activeren. Ons team meet de prestaties en adviseert wekelijks over optimalisatie van de content via alle mediakanalen. Daarnaast denken we mee over het bredere spectrum van de marketinginspanningen van ROM InWest: van vakpers tot en met events.
Strategie en dagelijkse marketingondersteuning ROM InWest
van complexe materie ...
Omdat ROM InWest zelf veel adviseurs in dienst heeft en tegelijkertijd veel doelgroepen moet bedienen met content, is professionele en doorlopende ondersteuning voor de contentmarketing gewenst.
De materie waarover die content gaat, is relatief complex, net als de bijzondere rol die ROM InWest als ontwikkelingsmaatschappij heeft. Dat vraagt om een fijne balans tussen technisch correcte én prettig leesbare teksten.
Voxx biedt een vast team als communicatie- en marketingafdeling op afstand. We werken op dagelijkse basis nauw met elkaar samen. Omdat wij de rol en materie van ROM InWest goed kennen, kunnen we doorlopend en waar nodig ad hoc ondersteunen bij allerhande content. Van nieuwsberichten tot blogs en van ondernemersverhalen tot vacatureteksten.
... naar extreme groeicijfers in 1 jaar
Dankzij de stabiele stroom van content op al kanalen, kan ROM InWest doelgroepen voortdurend inspireren en informeren. We maken content over cursussen, programma’s en evenementen, nieuwe investeringen, regelingen voor ondernemers, vacatures. Dat levert binnen 1 jaar een groei van 100% (volgers LinkedIn) tot 300% meer websitebezoek op.
LinkedIn explosie in 1 jaar
- 100% meer volgers
- > 93.000 impressies organic
- > 240.000 impressies sponsored
- 1.26% – 1.36% CTR gemiddeld
- > 11.000 engagement
- > 2500 reacties
- spend: 2800 euro sponsored
> 330.000 impressies
Dagelijkse contentproductie ROM InWest
Voor ROM InWest onderhouden we de website en het LinkedIn-kanaal. Hiervoor ontwikkelt Voxx bijna dagelijks nieuwe content. Dat zorgt voor een aanwas van bezoekers en volgers. Ook de nieuwsbrief die 4x per jaar verschijnt, kent een uitzonderlijke hoge click rate. De content die we ontwikkelen blijkt zeer relevant voor de doelgroepen.
Wekelijks bespreken we welke optimalisaties we kunnen doorvoeren en adviseren op basis van de meetbare prestaties en KPI’s. Ook de nieuwste LinkedIn features houden we bij, en waar interessant, bevelen we die aan. Op die manier zit ROM InWest altijd bovenop de nieuwste innovatieve contentstrategie.
meer_
Airborne genomineerd voor Dutch Marketing Awards
Ook scoren met content in de high tech industrie?
cases_
Vlees noch vis? Klopt! Het is soja, van Ojah. Lees meer over wat deze innovatieve organisatie weet te maken van water en sojabonen.
Innovatie, duurzaamheid en internationaal ondernemen: ook bij RVO schrijft Voxx pakkende content voor ondernemers.