Campagnes voor Europese IT-dienstverlening
opdracht_
T-Systems is de IT-dochter van het grote Deutsche Telekom (en het zusje van T-Mobile). Het internationale IT-bedrijf timmert ook in Nederland stevig aan de weg als system integrator én thought leader op het gebied van IT-oplossingen voor morgen. Als specialist voor cloud, digitale transformatie, connectiviteit en security vraagstukken ondersteunt de IT-dienstverlener grote en middelgrote bedrijven bij het implementeren van digitale oplossingen.
In 2019 pitcht Voxx een campagne-idee voor een nieuwe cloud-aanpak. Onze aanpak is zowel creatief als pragmatisch. Op basis van een duidelijke customer journey en een heldere marketing funnel zorgen we dat T-Systems zijn klanten niet alleen duidelijk maakt wat er kan maar vooral ook hoe je daar komt en welke toegevoegde waarde dat heeft. Door uit te gaan van de klantvraag wordt de content klantgericht en levert de Thought Leadership strategie concrete B2B inbound leads op.
Na de cloud campagne ontwikkelden we opeenvolgende contentmarketing campagnes voor Security (Cyber Kitchen), SAP 4/HANA (Unlocking the Power of SAP, on any Cloud), Smart Industry (Make IT Happen) en 5G Campus.
Ook leveren we zo’n 20 video’s op: van interviews met experts tot client stories.
Full Service content marketing: van social media tot virtuele PR
free publicity, ook virtueel
Niet alleen contentcampagnes zorgen voor meer aandacht. Persberichten brengt T-Systems een reach van 1,2 mio en een EEMV van € 56.000. In 2020 organiseren we de eerste virtuele persbijeenkomst. Journalisten krijgen een eigen avatar en beleven een digitale rondleiding in de Smart Factory in Aken (Dld).
Digitale tours
Corona is lastig maar levert ook kansen als je creatief blijft denken. Zo kwamen we met het idee voor een virtuele tour door het Innovation Center.
groei social media channels
165%
inzet blogs
Via blogs krijgt T-Systems meer exposure dan via de corporate informatie. Voxx zorgt voor regelmatige blogs voor de IT-experts op basis van interviews. De blogs worden via verschillende kanalen uitgezet bij belangrijke IT-podia.
bloggen leidt tot meer traffic
45%
opdracht_
In 3 weken een volledige campagne uitrollen
In 2019 krijgen we een uitdagende case voorgelegd: hoe zorgen we dat T-Systems zichzelf met zijn clouddienstverlening nog beter op de kaart zet bij potentiële klanten en DMU’s? De campagnecontent staat daarbij voorop. Voxx doet uitgebreid vooronderzoek, concurrentie-analyse, leest rapporten en kijkt welke issues er leven onder de klanten. Van IT-managers tot CFO en CTO: allen hebben een ander belang om over te gaan naar cloudoplossingen. Op basis van het onderzoek creëert Voxx een strategie en een contentplanning.
Onder hoogspanning werken we de basisideeën van de pitch vervolgens uit tot een complete productie. Binnen 3 weken voorzien we T-Systems van een opvallend ontwerp, contentstrategie, een contentplanning en -kalender plus alle middelen: video’s, white paper, LinkedIn campagnes, blogs, social media posts én fysieke posters en banners voor de interne communicatie.
Samen met het marcom-team van T-Systems werken we letterlijk dag en nacht door om alles klaar te hebben. En dat lukt. Samen zetten we een geweldige prestatie neer die de opmaat is voor meer campagnes.
- landelijke campagne Cyber Security
- landelijke campagne SAP 4/HANA
- landelijke campagne Public Cloud First
- specifieke campagne maakindustrie Smart Factory (5G, Edge Cloud)
- ondersteuning van het Innovation Center
- expert en thought leadership blogs
- white papers en e-books
- diverse persberichten
meer_
Airborne nominatie Dutch Marketing Awards 2020
Ook scoren met slimme content voor de IT?
cases_
Capgemini is een grote IT-dienstverlener die in zijn contentstrategie ook sterk inzet op branded content.
Ook de bouwsector is volop aan het digitaliseren. Dura Vermeer is een van de grotere bouwers die inzetten op andere manieren van bouwen.