Kip, het meest veelzijdige stukje soja
Transitie naar plantaardige voeding
opdracht_
Ojah is een wereldspeler en onbetwiste expert op het gebied van ‘tasty’ alternatieven voor vlees en vis. Food engineers en oprichters Frank Giezen, Jeroen Willemsen en Wouter Jansen ontdekten in 2009 bij toeval een product met bijna precies dezelfde textuur als kip, puur op basis van water en plantaardig eiwit. Voor ze het beseften, stonden de klanten in de rij en produceerden ze duizenden kilo’s van hun vis- en vleesvervanger. Ojah is tegenwoordig een groot, volwassen bedrijf dat vrijwel alle segmenten van de voedingsindustrie bedient. Daarmee zijn ze een belangrijke trekker van de transitie naar plantaardige voeding.
Voxx ondersteunt Ojah sinds 2023 bij het bedenken, maken en strategisch inzetten van content voor hun diverse online kanalen, vooral de corporate website en LinkedIn. Doel: een nóg betere online zichtbaarheid en naamsbekendheid onder de diverse doelgroepen van het bedrijf.
websiteteksten
Voor hun nieuwe corporate website zocht Ojah vlotte teksten die inhoudelijk zijn toegesneden op de verschillende doelgroepen en met een tone of voice die past bij de identiteit van het merk en bedrijf.
advies
Voxx adviseerde om bestaande teksten en andere basisinformatie om te smeden en scherper te (her)structureren voor een effectievere verdeling over de diverse websitepagina’s.
resultaat
Een frisse corporate website mét ‘smaakvolle’ copy die kernachtig het Ojah-verhaal vertelt en per doelgroep de relevante expertise van het bedrijf beschrijft – om zo bij élke bezoeker de juiste snaar te raken. Ojah vroeg Voxx daarna als vaste contentpartner voor advies en uitvoering.
contentstrategie uitrollen
De volgende stap in onze samenwerking is het opstellen en uitrollen van de contentstrategie van Ojah. Daarvoor stelt Voxx een jaarplan op gebaseerd op de salesdoelen. Er wordt gewerkt via omzetgerelateerde inzet van content en campagnes.
meer_
Voedseltransitie in volle gang, ook voor huisdieren
Ook scorende content in de high tech industrie?
cases_
Slimme content- en kanalenstrategie zorgt dat de ontwikkelingsmaatschappij ROM InWest steeds beter gevonden wordt door duurzame, innovatieve ondernemers in Noord-Holland.
RVO ondersteunt ondernemers met subsidies, leningen en investeringen in verschillende transities op het gebied van duurzame innovaties. Zoals duurzaam voedsel en energie. Praktijkverhalen van ondernemers helpen om te laten zien hoe de ondersteuning van RVO ingezet wordt.