B2B contentstrategie_
Waarom is B2B storytelling zo belangrijk?
Voor goede B2B storytelling schakel je een gespecialiseerd bureau in: Voxx Content in Context. Een sprookje? Nee, maar de ondersteuning die jij zoekt voor jouw B2B story kan wel zo beginnen…
Er was eens een supersterk verhaal. Dat zorgde ervoor dat een bedrijf iets wist te verkopen wat eigenlijk niemand in eerste instantie nodig had. Het verhaal werd uiteindelijk beroemder dan de dienst en het product zelf. Het verhaal overleefde decennia aan nieuwe productreleases en wordt nog steeds genoemd als hét voorbeeld voor alle andere verhalen. Dat verhaal is verteld door merken. Merken die groot werden door hun verhaal.
B2B storytelling raakt de kern van je contentmarketing. Uiteindelijk heeft iedere organisatie een inspirerend verhaal. De kunst is niet te vertellen over jezelf en je product, maar over je droom. Dat is de essentie van ons vak. Goede verhalen vertellen via trefzekere woorden en aansprekende beelden. Zodat jij niet de enige bent die droomt van die betere, duurzame toekomst. Maar velen met je.
Vraag ons naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf
voxx helpt_
Wat kan Voxx voor je betekenen op het gebied van B2B storytelling?
Wij zijn die goeie vertellers die een boeiend verhaal voor jouw klanten kunnen neerzetten door middel van B2B storytelling en contentmarketing. We zorgen voor prikkelende informatie die leidt tot de gewenste actie. Doordat wij alleen werken met seniors, zijn we in staat om echt te begrijpen waar je het over hebt en wat je wilt vertellen. Bij ons creatief communicatiebureau helpen we je met:
- Doelen/KPI's
- Middelen
- Doelgroep
- Planning
- Kernboodschap
- Resources
plan van aanpak_
Positionering concretiseren met B2B storytelling
B2B storytelling is meer dan zomaar iets vertellen, het moet een goed en sterk verhaal zijn met creatieve content. Stel je staat in de lift en hebt nog vijf verdiepingen te gaan. Welk verhaal vertel jij dan over je bedrijf? Wat moet er blijven hangen bij de ander? Bij B2B storytelling brengen we dat in kaart. We maken eerst je kapstok: dit is de basis, de kern, de ruggengraat van je verhaal. Daar hangen we al je andere boodschappen aan op. Daarna vertellen onze tekstschrijvers jouw verhaal samen met onze contentdesigners die er vorm aan geven.
wat anderen overtuigt
Storytelling is ook het regelmatig communiceren van die verhalen. Je wilt natuurlijk dat je verhaal ook gehoord of gelezen wordt en dat die zijn doel bereikt. Daarvoor heb je een overtuigend verhaal nodig: een verhaal met betekenis voor degene die je wilt bereiken. Een eerlijk en sterk verhaal: wat jij vertelt klopt en past bij jou en jouw bedrijf.
emotie is de zuurstof
Goeie vertellers vertellen een boeiend verhaal. Zo’n verhaal vertellen is best lastig. Wil je een kleine tip van de sluier? Emotie is dé zuurstof voor een goeie storyteller. Daarmee sluit je aan bij de wereld van de ander. Natuurlijk is het ook belangrijk om een verhaal met een kop en een staart te vertellen. Dat doe je het liefst zo dat die ander wordt aangezet tot denken, lachen of een andere prikkel waar je naar op zoek bent. Een echt verhaal dat emoties oproept, is een verhaal met betekenis. Dat leidt tot actie. Wij ontwikkelen deze verhalen graag voor je: B2B storytelling dat bijdraagt aan jouw commercieel succes!
contact_
Ontvang hulp bij het vertellen van jouw verhaal
Met storytelling heb je een sterk verhaal te vertellen aan jouw doelgroep. Een inspirerend verhaal spreekt mensen aan en zet aan tot actie. Weet je niet welk verhaal of hoe je dat het beste vertelt? Wij helpen je hier graag bij.