
Nieuwe huisstijl Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam
Van beeldconcept tot de uitwerking van het briefpapier: in twee maanden ontwikkelden we een nieuwe huisstijl inclusief logo en alle middelen voor het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam. De basis? Robuust, anders, menselijk en kleurrijk.
Het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam kende een sterk verouderde huisstijl en website. Omdat de naamsbekendheid van het meldpunt veel beter moest, was er behoefte om alle middelen en het logo onder handen te nemen. De hele look & feel is vervolgens aangepast.
Moodboard
Om te bepalen welke stijl past bij het meldpunt, ontwikkelden we verschillende moodboards op basis van onze brainstorms en gesprekken. In die creatieve ping-pong gesprekken hebben we de uitgangspunten van het merk met de opdrachtgever verkend. Die uitgangspunten van het merk zijn vervolgens vertaald in een drietal moodboards. Iedere board had een eigen stijl en gevoelswaarde.
Keuzes maken in je stijl
Na de keuze voor het meest passende moodboard zijn we aan de slag gegaan met het logo. Wat werkt? Wat werkt niet? Moet het iets verbeelden of laten we de naam het werk doen? Keuzes maken is dan ontzettend belangrijk. Je kunt immers niet alles laten doorklinken in je logo. Basis was in ieder geval dat de volle naam in beeld moest komen en dat we de kleuren van het moodboard leidend zouden maken. Na een steeds verdere verfijning is uiteindelijk de punt van het meldpunt leidend geworden in de vorm. Deze is uitgewerkt naar alle andere middelen.
Een eigen smoel, opvallend, kleurrijk, anders.
