Content marketing voor de Bouw

Een merk bouwen met content

De bouwsector kenmerkt zich door zijn innovatiekracht. Aannemers, architecten, installatiebedrijven: iedereen is bezig met duurzame bouwoplossingen, innovatieve bouwmaterialen, doelgroepgericht bouwen, gasloos en energiezuinig bouwen, nul op de meter (NoM), BREEAM, nieuwe kantoorconcepten en transformatie. Uitdagingen die ook goed gecommuniceerd moeten worden naar alle betrokken partijen. Van vastgoedcampagne tot bouwmarketing: wij zorgen dat iedereen jouw content ziet. Zo bouw je een sterk merk.
84
+
succesvolle tenders
50
+
blogs
125
+
vakbladartikelen

Van video, blog tot magazines en campagneconcepten

Voxx zorgt voor content. Niet alleen vanuit de commerciële kant, maar ook vanuit de overheid. Zo zijn we vaak op de hoogte van wet- en regelgeving waarmee de bouwsector (op termijn) te maken gaat krijgen.
 
We ontwikkelen campagnes, websites, animaties, magazines, films en schrijven talloze blogs en artikelen. Zo schreven we heel veel artikelen over energieneutraal bouwen, duurzame materialen en bijzondere samenwerkingen tussen gemeenten, bouwers en bewoners. Inclusief pers- en plugtraject om al die verhalen ook écht onder de aandacht te krijgen.
 
Daarnaast zijn we gespecialiseerd in het schrijven van tenders voor grote bouwtrajecten. We schreven aan meer dan 80 aanbestedingen mee; van best value tot EMVI tenders. Het aantal tenders dat we niet wonnen, is letterlijk op 1 hand te tellen.

Ook content voor arbeidsmarktcampagne

Niet alleen ontwikkelden we een vastgoedcampagne voor Dura Vermeer, ook brachten we de vacatures voor projectleiders op een andere manier onder de aandacht. We ontwikkelden daarvoor een online magazine waarin alle mooie projecten zijn gebundeld. Per project schrijven we een blog, maken we een video en prachtige fotografie on the bouw spot!

De arbeidscampagne levert op deze manier veel positieve resultaten op. Door actief in te zetten op paid en organic LinkedIn posts met video’s en blogs, reageren meer kandidaten op deze lastig te vervullen posities. Niet alleen vanuit corporate channels maar juist ook vanuit de enthousiaste projectleiders zelf. Ook komende periode gaat Voxx daarom aan de slag met nieuwe projecten.

Van communicatieconcept tot bouwblog
Wij werken al lange tijd voor uiteenlopende klanten in de bouwsector. Omgevingscommunicatie, communicatieconcepten voor bouwprojecten, medialobby en vakbladartikelen voor de bouwsector: het is bekend terrein voor Voxx. Ook schrijven we teksten voor allerlei websites, nieuwsbrieven, informatiebrochures en klantfolders. In opdracht van veel bouwers schrijven we ook blogs en zorgen we voor vlogs.
Unieke uitdagingen, unieke antwoorden
De uitdagingen in de bouwsector vragen ons goed te luisteren, door te vragen, niet tevreden te zijn met de eerste de beste oplossing maar verder te kijken. Het zijn bij uitstek projecten die vragen om slimme, herkenbare oplossingen waarbij de bewoners voorop staan. Of het nu om tekst, communicatieadvies of presentatietrainingen gaat; wij weten dat bij elke vraag een uniek antwoord hoort.
Aanpak: snelle en zorgvuldige actie
Onze oplossingen stellen onze opdrachtgevers niet alleen tevreden maar verrassen ze vaak. In de bouw gaan de ontwikkelingen namelijk snel. Dat vraagt om handjes uit de mouwen, aanpakken en snel te handelen als de situatie daar om vraagt. Het hoort nu eenmaal bij de bouwsector dat sommige zaken lastig te plannen zijn qua communicatie, maar wél vragen om een snelle en zorgvuldige actie. Daar zorgen wij voor. Elke dag.

Opdrachtgevers uit de bouwsector met wie wij graag samenwerken:

Meer weten?