Storytelling

De diepte in met storytelling

Positionering concretiseren

Storytelling raakt de kern van je communicatie. Eigenlijk heeft iedere organisatie een mooi verhaal. Maar hoe vertel je dat? Wil je je doelgroep overtuigen? Dan moet je snappen wat ze willen weten. Hoe kun je de accenten zo leggen dat je hen weet te overtuigen? Dat is de essentie van ons vak. Verhalen vertellen dus.

What’s your story Morning Glory?

Welk verhaal vertel jij over je bedrijf? Of over wat je nou eigenlijk doet? Bij storytelling brengen we dit in kaart. We maken eerst je kapstok: de basis/ de kern. Daar hang jij al je boodschappen aan op. Daarna schrijven onze tekstschrijvers jouw verhalen op. Storytelling is vervolgens ook regelmatig communiceren van die verhalen. Want je wilt natuurlijk wel dat je verhaal ook gehoord of gelezen wordt. En je hebt een overtuigend verhaal nodig, Dat is een verhaal met betekenis voor degene die je wilt bereiken. Een eerlijk verhaal: wat jij vertelt klopt en past bij jou en jouw bedrijf.

Een echt goed verhaal vertellen: hoe dan?

Goeie vertellers vertellen een boeiend verhaal. Zo'n verhaal vertellen is best lastig. Een tip van de sluier? Emotie is dé zuurstof voor een goeie storyteller. Daarmee sluit je aan bij de wereld van de ander. En door een verhaal met een kop en een staart te vertellen. Dat vertel je het liefst zo dat die ander wordt aangezet tot denken, lachen, of een andere prikkel. Een echt verhaal dat emoties oproept, is een verhaal met betekenis. Dat leidt tot actie. Wij schrijven ze graag voor je: verhalen die bijdragen aan jouw commercieel succes.

Vertel ons over je project: