Storytelling

De hoogte in met storytelling

Positionering concretiseren

Er was eens een supersterk verhaal. Dat zorgde ervoor dat een bedrijf iets wist te verkopen wat eigenlijk niemand per se nodig had. Het verhaal werd uiteindelijk beroemder dan de dienst en het product. Het verhaal overleefde decennia aan nieuwe productreleases en wordt nog steeds genoemd als een voorbeeld voor alle andere verhalen. Dat verhaal is verteld door merken. Merken die groot werden door hun verhaal.

Storytelling raakt de kern van je contentmarketing. Uiteindelijk heeft iedere organisatie een inspirerend verhaal. De kunst is niet te vertellen over jezelf en je product. Maar over je droom.

Dat is de essentie van ons vak. Verhalen vertellen: via trefzekere woorden en aansprekende beelden. Zodat jij niet de enige bent die droomt van die betere, duurzame toekomst. Maar velen met je.

Je hebt 5 verdiepingen …

Je staat in de lift en hebt 5 verdiepingen. Welk verhaal vertel jij dan over je bedrijf? Wat moet er blijven hangen? Bij storytelling brengen we dat in kaart. We maken eerst je kapstok: de basis, de kern, de ruggengraat van je verhaal. Daar hang jij al je andere boodschappen aan op. Daarna vertellen onze tekstschrijvers jouw verhalen samen met onze contentdesigners die jouw verhaal vorm geven.

Storytelling is vervolgens ook regelmatig communiceren van die verhalen. Want je wilt natuurlijk dat je verhaal ook gehoord of gelezen wordt. Daarvoor heb je een overtuigend verhaal nodig: een verhaal met betekenis voor degene die je wilt bereiken. Een eerlijk verhaal: wat jij vertelt klopt en past bij jou en jouw bedrijf.

Ook B2B gaat uiteindelijk om emotie

Goeie vertellers vertellen een boeiend verhaal. Zo’n verhaal vertellen is best lastig. Een tip van de sluier? Emotie is dé zuurstof voor een goeie storyteller. Daarmee sluit je aan bij de wereld van de ander. En door een verhaal met een kop en een staart te vertellen. Dat vertel je het liefst zo dat die ander wordt aangezet tot denken, lachen, of een andere prikkel. Een echt verhaal dat emoties oproept, is een verhaal met betekenis. Dat leidt tot actie. Wij ontwikkelen ze graag voor je: verhalen die bijdragen aan jouw commercieel succes.

Jouw verhaal vertellen?