Positionering

Positionering: jouw positie is ons vertrekpunt

Positioneren betekent jezelf onderscheiden van je concurrenten. Je wilt er voor zorgen dat jouw klanten kiezen voor jouw merk, product of dienst. Dat je duidelijk herkenbaar bent. Daarvoor moet je eerst weten waar je staat, wat je onderscheidt, wie je doelgroep is en welke concurrenten meespelen. Zonder doel geen richting. Zonder positionering geen succesvol verhaal.

Wat is jouw positie in de markt?

Je positioneren ten opzichte van je concurrenten klinkt eenvoudiger dan het is. Wat maakt jou speciaal? Wat heb je je klanten te bieden? Waarom zouden zij voor jou kiezen? Wie is die klant eigenlijk?

Allemaal vragen waarop we eerst een antwoord op willen voordat er een letter of beeld op papier verschijnt. Met een brainstormsessie krijgen we duidelijk waar en waarvoor je staat.

Hoe communiceer je effectief (en efficiƫnt) naar je klant?

Communiceren doe je niet voor eigen oren en ogen, maar voor die van je klant. Tijdens een positioneringsproces brengen we jouw kwaliteiten, merkbelevenis, klanten en concurrenten (opnieuw) in kaart. Via persona’s, concurrentieanalyse en jouw bedrijfsprofiel leer je jouw onderscheidende positie kennen. En dat is het vertrekpunt voor jouw succesvolle verhaal.

Hulp nodig met positionering?

Wij helpen je graag verder!