Contentstrategie

Contentstrategie als leidraad

Jouw doelen halen, op tijd en binnen budget. Dat vraagt om een duidelijke contentstrategie. Of je nu werkt aan een doorlopend verhaal of een (eenmalig) project: samen stellen we een concreet en praktisch plan op om jouw doel te bereiken. Want dat is waar het uiteindelijk om draait: jouw verhaal bij de doelgroep krijgen. En daardoor meer leads genereren.
Praktisch contentplan
We bekijken samen wat er nodig is om de doelstellingen van jouw bedrijf te bereiken. Dat komt neer op: 1) doelen/KPI's, 2) doelgroep, 3) boodschap, 4) middel, 5) tijdspad, 6) resources. Op basis daarvan zetten we een contentstrategie neer: welke informatie zetten we wanneer in op welke moment in de reis van jouw klant? Hoe en met welke regelmaat gaan we die informatie verspreiden? Via welke (sociale) middelen en kanalen? Maar ook: waar halen we de informatie vandaan die we nodig hebben? En last but not least: hoe gaan we het resultaat meten van onze gezamenlijke inspanningen?
De juiste paraplu
Een plan opstellen, betekent ook beslissingen nemen. Wat is de juiste paraplu? Wil je je deskundigheid over een langere periode uitstralen (bijvoorbeeld Thought Leadership), dan kies je een andere route dan wanneer je bijvoorbeeld een nieuw product lanceert. Dan kies je juist voor een korte campagne. Met bijbehorende middelen en teksten. We bepalen dus eerst wat past bij jouw ambities en bij de customer journey. Want uiteindelijk bepaalt jouw klant hoe we de campagne het beste vormgeven.
Plan van aanpak
Het plan van aanpak rollen we vervolgens net zover uit als nodig. Dat kan zijn in de vorm van een compleet communicatie- en marketingtraject. Maar we kunnen ook alleen een plan opstellen en de uitvoering overdragen aan jouw organisatie. Het is maar net wat het beste past bij je doelen en budget.
Concrete stappen zetten
Staat de contentstrategie? Dan kunnen we concrete stappen zetten. De strategie stelt doelen, geeft richting en duidelijkheid voor alle betrokkenen. Er staat in welke boodschap je aan wie wilt overdragen, wanneer en met welke middelen. Daarmee gaan we vervolgens concreet aan de slag. Want een plan is leuk, maar het moet wel uitgevoerd worden. Ook daar helpen we je mee: van strategie naar uitvoering.

Strategie klaar? Aan de slag!