ADVIES
COMMUNICATIE
CONTENT
TEKST
CREATIE

Contentstrategie

Communicatiestrategie als leidraad

Communicatiedoelen halen, op tijd en binnen budget. Dat vraagt om een duidelijke strategie. Of je nu werkt aan een doorlopend verhaal of een (eenmalig) project: samen stellen we een concreet en praktisch plan op om jouw doel te bereiken. Want dat is waar het uiteindelijk om draait: jouw verhaal bij de doelgroep krijgen.
Praktisch communicatieplan
We bekijken samen wat er nodig is om de doelstellingen van jouw bedrijf te bereiken. Dat komt neer op: 1) doel, 2) doelgroep, 3) boodschap, 4) middel, 5) tijdspad, 6) resources. En we zetten een contentstrategie neer: welke informatie zetten we wanneer in? Waar halen we de informatie vandaan die we nodig hebben? Hoe en met welke regelmaat gaan we die informatie verspreiden? Via welke (sociale) middelen? En last but not least: hoe gaan we het resultaat meten?
De juiste paraplu
Een plan opstellen, betekent ook beslissingen nemen. Wat is de juiste paraplu? Wil je je deskundigheid over een langere periode uitstralen (bijvoorbeeld Thought Leadership), dan kies je een andere route dan wanneer je bijvoorbeeld een nieuw product lanceert. Dan kies je juist voor een korte campagne. Met bijbehorende middelen en teksten. We bepalen dus eerst wat past bij jouw ambities.
Plan van aanpak
Het plan van aanpak rollen we vervolgens net zover uit als nodig. Dat kan zijn in de vorm van een compleet communicatietraject. Maar we kunnen ook alleen een plan opstellen en de uitvoering overdragen aan de afdeling communicatie. Het is maar net wat het beste past bij je doelen en budget.
Concrete stappen zetten
Is je contentstrategie of communicatieplan klaar? Dan kunnen we concrete stappen zetten. Het plan stelt doelen, geeft richting en duidelijkheid voor alle betrokkenen. Er staat in welke boodschap je aan wie wilt overdragen, wanneer en met welke middelen. Ook leggen we vast waarom we dit zo doen, welk doel we ermee willen bereiken en hoe we het effect van onze communicatie-inspanningen meten.

Een plan of contentstrategie nodig?