contentstrategie_

B2B contentstrategie_

Contentstrategie als leidraad voor succes

Succesvol (potentiële) klanten boeien en binden? Dat vraagt om contentmarketing. Met contentmarketing zorg je voor een boeiend verhaal dat vertrouwen geeft voor de lange termijn.

In B2B wil je een relatie opbouwen. Om jouw content voor de lange termijn op een boeiende manier te vertellen, heb je een contentstrategie nodig. Dat is een plan waarmee je weet welke informatie, verhalen of inzichten je wanneer aan welk soort klanten vertelt, en welke manier. 

Bij Voxx Content in Context kun je die B2B contentstrategie uitbesteden aan ervaren specialisten. Daarmee kijken we hoe we  jouw doelen halen, op tijd en binnen budget. Want dat is waar het ons uiteindelijk om draait: jouw verhaal bij je doelgroep krijgen en daardoor meer resultaat (leads, interesse, gesprekken, downloads, etc) genereren. Jij bepaalt wanneer je tevreden bent.

Vraag ons naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf

voxx helpt_

Jouw B2B contentstrategie uitbesteden: wanneer ben je tevreden?

Als je jouw B2B contentstrategie aan ons wilt uitbesteden, bekijken we eerst samen wat er nodig is om de doelstellingen van jouw bedrijf te bereiken. Wil je meer telefoontjes? Meer MQL’s? Meer exposure? Meer naamsbekendheid? Kortom, wanneer ben jij tevreden met het resultaat van je content? Voor een succesvolle strategie moeten we een paar zaken weten:

Op basis van deze punten zetten we een contentstrategie neer. Welke informatie zetten we wanneer in op welk moment in de reis van jouw klant? Hoe en met welke regelmaat verspreiden we die informatie? Via welke (sociale) middelen en kanalen doen we dit? Maar ook: waar halen we de informatie vandaan die we nodig hebben? En last but not least: hoe meten we het resultaat van onze gezamenlijke inspanningen?

plan van aanpak_

De aanpak voor B2B contentstrategie?

Een plan opstellen, betekent beslissingen nemen. Wat is de juiste paraplu voor jouw strategie? Wil je jouw deskundigheid over een langere periode uitstralen (bijvoorbeeld Thought Leadership)? Dan kies je een andere route dan wanneer je bijvoorbeeld een nieuw product lanceert.

 

vertrouwen moet je verdienen

Thought Leadership claimen in een markt vraagt namelijk om een lange adem: je moet jouw doelgroep eerst bewust maken van hun probleem, daarna interesseren in een mogelijke oplossing en vervolgens zorgen dat ze jouw oplossing begrijpen en willen. Daarna moeten ze nog in actie komen. 

 

Jezelf positioneren via content vraagt dan om consistente en continue verhalen waar je klanten blij van worden. Daarom vertel je over issues die zij herkennen, je poert in de pijnpunten. Daarmee raak je jouw doelgroep waar het pijn doet, en waar een oplossing voor moet komen.

 

De positie van een echte leider op contentgebied bereik je na vele blogs, white papers en visiestukken: vertrouwen moet je verdienen. De kracht van contentmarketing is in onze visie dan ook echt wat anders dan eenmalig een product of dienst in de markt zetten.

 

afgestemd op jouw budget

Bij het uitbesteden van jouw B2B contentstrategie bepalen we als communicatiebureau dus eerst wat past bij jouw ambities en bij de customer journeys. Want uiteindelijk bepaalt jouw klant hoe we de campagne het beste vormgeven.

 

Het plan van aanpak rollen we vervolgens net zover uit als nodig. Dat kan zijn in de vorm van een compleet communicatie- en marketingtraject. We kunnen ook alleen een strategie opstellen en de uitvoering overdragen aan jouw organisatie. Het is maar net wat het beste past bij jouw doelen en budget.

van strategie naar uitvoering

Is de contentstrategie compleet? Dan gaan we hard aan de slag. Want een plan is leuk, maar het moet wel uitgevoerd worden. Ook daar helpen we je bij. Bij het uitbesteden van jouw contentmarketing verzorgen we jouw plan van strategie naar uitvoering.

contact_

Ga samen met ons aan de slag

Kun je wel wat hulp gebruiken en wil je de B2B contentstrategie van jouw bedrijf uitbesteden? Maak dan gebruik van onze ervaring en expertise. Wij zijn creatieve B2B contentmakers voor verschillende grote merken in onze kennisgebieden. Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op! Bel naar +31 (0) 20 427 44 33 of stuur een e-mail naar info@voxx.nl en maak kennis met ons team.

We maken gebruik van functionele cookies voor een goede werking van onze website. Als je verdergaat op onze website ga je akkoord met deze cookies. Meer weten, bekijk dan onze privacyverklaring.