ADVIES
COMMUNICATIE
CONTENT
TEKST
CREATIE

Conceptontwikkeling

Creatieve conceptontwikkeling

Een goed creatief concept maakt dat iedereen jouw bedrijf of boodschap meteen begrijpt en herkent. Het is jouw identiteit. In zowel woord als beeld. Een creatief concept is het maatpak van je verhaal. En voor al die verschillende manieren waarop, en middelen waarmee je het kunt vertellen.
Jouw eigen creatieve concept
Het vertellen van een verhaal wordt echt effectief als je een creatief concept hebt dat klopt. Bij jou. Het geeft jouw boodschap een eigen identiteit. Door het steeds op dezelfde manier op te bouwen, herkent jouw doelgroep via de inhoud meteen jouw product, dienst of bedrijf. Maar het is ook 'de eerste indruk'. En we weten allemaal hoe belangrijk die is...
Kracht van herhaling
De kracht van een effectief concept zit hem in de herhaling. Mensen moeten je stijl (gaan) herkennen. Bijvoorbeeld via een eigen (huis)stijl, wekelijkse nieuwsbrieven, vlogs of vakbladartikelen krijgt je verhaal een eigen stem. De kracht van de herhaling helpt om visueel en tekstueel herkend te worden.
Ik herken jouw stijl
Jouw boodschap, jouw verhaal: de manier waarop je het vertelt, maakt dat je je onderscheidt van de rest. Dat zit hem niet alleen in een leuk plaatje erbij stoppen. Een creatief concept is het kader voor jouw 'tone of voice' en stijl. Die zijn altijd herkenbaar, onderscheidend en authentiek. Het past bij jou. En alleen bij jou. Onze taak is dat kader te ontwikkelen, toe te passen en te bewaken.
het juiste haakje
Wanneer is jouw klant geboeid, en wanneer haakt hij af? Je kunt je verhaal namelijk op verschillende manieren vertellen: online, offline, visueel, inhoudelijk, direct, voorzichtig of juist met allerlei toeters en bellen. Hoe dan ook: jouw verhaal moet altijd herkenbaar en aansprekend zijn voor de doelgroep die jij wilt bereiken. Daarom zoeken we steeds het juiste haakje en meten we de resultaten.

Ook een creatief concept?