ADVIES
COMMUNICATIE
CONTENT
TEKST
CREATIE

Communicatieadvies

Communicatieadvies: als je klant het maar begrijpt

Communicatieadvies is meedenken, adviseren en ontzorgen. Tuurlijk. Maar, en dat klinkt gek, de belangrijkste taak van een communicatieadviseur is niet om jou als klant tevreden te stellen. Een goede adviseur zorgt ervoor dat jouw boodschap aansluiting vindt bij jouw doelgroep. Jouw klant voorop. Pas dan zijn wij tevreden.
Stip aan de horizon
Om te snappen waar je heen wilt, en voor wie jij het doet, gaan we eerst met elkaar om de tafel. Vervolgens krijg je onze schets op hoofdlijnen. Dat zijn de contouren van onze oplossing. Begrijpen we elkaar echt? Zie je iets in de oplossing die wij voorstellen? Zo ja, dan werken we onze schets verder uit tot een communicatieadvies, een plan van aanpak en een haalbare stip op de horizon.
Van communicatieadvies naar resultaat
Ons doel is dat je direct uit de voeten kunt met ons advies. Daarom zorgen we niet alleen voor een plan, een advies en een strategie. We zorgen ook voor een pragmatische uitrol en borging van ons advies in jouw organisatie. Want een glashelder advies, dat betekent dus géén honderd A4-tjes of een concept met een hoog blabla-gehalte. Het betekent wel: resultaat. Daar staan wij voor.
De basis voor communicatieadvies
Hoe pakken we het aan? We geloven in samenwerking met onze klanten. Via een workshop, diepgravend interview of in een brown paper sessie. Dit zijn interactieve en succesvolle manieren om kennis en energie in jouw organisatie te mobiliseren. Onze kracht ligt vervolgens in het structureren van alle ideeën, kennis en wensen. En ze te spiegelen en toetsen aan de wensen van jouw doelgroep. Het resultaat? Een glashelder en gedragen advies dat meteen kan worden uitgerold.
Doelstellingen bewaken tijdens jouw klantreis
Communicatieadvies moet de basis zijn waarmee je toewerkt naar je doelen. Ons advies houdt niet op bij een advies of plan. Onze adviseur is ook onderdeel van een dynamische uitrol. Tijdens het hele communicatieproces komt communicatieadvies dan ook steeds terug: aan het begin zetten we alles op poten, tijdens het proces houden we zaken in gang, we ondersteunen bij het maken van keuzes en bewaken de doelstellingen.

Ook jouw doelgroep voorop zetten?