Content voor duurzame, innovatieve & technologische leiders

Verhalen vertellen over duurzaamheid, innovatie & technologie

CO2-reductie, recycling en upcycling van materialen, energiebesparing, een circulaire economie: het zijn hot topics. Nieuwe technologieën hebben veel te bieden. Voxx verzorgt al jarenlang content op deze gebieden en ondersteunt overheid, industrie, pioniers en kennisinstelingen. Alles om te zorgen dat technologische innovaties die bijdragen aan een duurzame en groene wereld in de schijnwerpers komen.

Duurzame ontdekkingen die leiden tot inspirerende verhalen

Duurzaamheid. Het lijkt zo'n containerbegrip waar je niet meer omheen komt. Wie werkt er tegenwoordig niet duurzaam? Toch is het een onderwerp waar wij nog jaren over kunnen schrijven. Duurzaam produceren, duurzaam energie opwekken, duurzaam omgaan met grondstoffen en materialen: het maakt onze planeet gezonder. Bijdragen aan een duurzamere en toekomstbestendige wereld doen we dan ook graag. Inmiddels werken we al 15 jaar op dit gebied en ontwikkelden dan ook een geweldig groen Fingerspitzengefühl voor de juiste content.

Meer dan 250 groene verhalen

Meer dan 250 artikelen, via free publicity en PR-trajecten, over duurzame initiatieven en groene technologie. Lees meer over groene verhalen!

B2B bioplastics campagnestrategie

Een campagne om de retailsector bewust te maken van de mogelijkheden van biobased plastics. Inclusief een online magazine, doelgroepenonderzoek en rondetafels. Lees meer over deze bioplastics campagne.

Upcycling afval campagnestrategie

Om te laten zien hoe duurzaam je kunt ondernemen, maakten we een campagne rondom Upcycling Gemert. Inclusief film, infographic en vakbladartikel. Lees meer over deze duurzame ondernemerscampagne.

Innovatieve leiders die zorgen voor vernieuwing

Veel innovatieve ondernemers zorgen voor duurzame oplossingen. Waardoor we sneller, slimmer en vooral groener worden. Zo vertellen wij verhalen over slimme meters en laadpalen, innovaties die leiden tot veel energiebesparing in de industrie, eiwit uit eendenkroos, duurzaam onderwijs, hamburgers van zeewier, circulair bouwen en Green Deals. Maar ook over robots die helpen dat zorgverleners langer duurzaam inzetbaar blijven door tilwerk uit handen te nemen. Je merkt: we vertellen er graag meer over.

Innovatief fieldlab op de kaart zetten

The Digital Fieldlab for Composites zoekt naar innovaties die duurzame productiemethoden mogelijk maken rondom composiet. Automatisering en digitalisering vormen daarvoor de basis. Voxx ondersteunt met PR, middelen en content.

Innovatieve energietransitie

TKI Urban Energy ontwikkelt energie-innovaties voor een snelle transitie naar een duurzaam, betrouwbaar en betaalbaar energiesysteem in de gebouwde omgeving en de infrastructuur. Voxx ondersteunt met content middelen.

Innovaties in de ruimtevaart

Innovatieve satellietpanelen en small launchers gaan onze ruimtevaart veranderen. Productie vindt steeds meer plaats via geautomatiseerde oplossingen. Het Haagse Airborne brengt New Space verder. Hier lees je meer over hoe contentmarketing daaraan bijdraagt.

Technologische durfals die zoeken naar nieuwe wegen

Technologie klinkt vaak zo saai. Maar zonder al die slimme technologie komen er geen nieuwe mobieltjes met veel kleinere chips, meer apps en betere camera's. Ook zijn er dan geen slimme machines die operaties kunnen vergemakkelijken, of die reuma kunnen scannen zonder je gewrichten aan te raken. Of goedkopere vliegtuigen die dankzij lichter materiaal minder brandstof gebruiken (en dus minder vervuilen). Ja inderdaad: voor een mooi stuk techniek of slimme technologie mag je ons altijd wakker maken!

Technische vakmensen opleiden

Er zijn te weinig vakmensen. Het Expertisecentrum Precisietechniek biedt daarvoor een nieuw platform: 8 prominente metaalbedrijven, de Koninklijke Metaalunie en de OOM slaan nu de handen ineen. Voxx maakte de website en de teksten.

Nederlandse fotonica wereldkundig

Fotonica uit Nederland wereldwijd op de kaart zetten: hoe doe je dat? Voxx ontwikkelde een campagnestrategie waarbij artikelen, film en PR moeiteloos zijn geïntegreerd.

Robotica op de internationale kaart

Robotica: Nederland loopt daarin voorop. Hoe kun je via een vooraanstaand Israelisch festival wereldwijd bekend worden? Voxx verzorgde een bliksemsnelle start.

Benieuwd naar inspirerende voorbeelden van content over duurzaamheid, innovatie en technologie?  

Opdrachtgevers op het gebied van innovatie, technologie en duurzaamheid: