Campagnes

Wat maakt een campagne succesvol? Campagnes zijn bij uitstek het middel om heel gericht aandacht te generen bij de doelgroep van jouw bedrijf, voor een boodschap, of voor een nieuwe dienst, product of regeling. Campagnes zijn er echter in verschillende soorten en maten. Van grote publiekscampagnes tot en met kleine gerichte campagnes voor een specifieke doelgroep. Een goede campagne leidt tot een duidelijke toename van awareness en actie bij jouw doelgroep. Wees dus iedere campagne specifiek: daar ligt de sleutel tot het succes.
  • Aandacht genereren
  • Creatieve marketing
  • Slim campagneplan
  • Inspiratiecampagne
  • Publieks- of PR-campagne
  • Social media campagne
Talentcampagne Dura Vermeer

Talentcampagne Dura Vermeer

De arbeidsmarktcampagne van Dura Vermeer gooit al enkele jaren hoge ogen wat betreft herkenbaarheid. Toch blijven bepaalde functies lastig te vervullen. Zoals de projectleiders. Daarom wilde Dura Vermeer de campagne op een andere manier vormgeven: via verhalen die laten zien hoe mooi de projecten zijn die je kunt uitvoeren.

Voxx zorgde voor alle content: van video tot blog. Alles gevat in een mooie online uitgave.

Bioplastic: interessant voor Retailers?

Bioplastic: interessant voor Retailers?

Hoe kun je de markt voor bioplastics een stimulans geven? Dit gebeurt via een campagne voor retailers en merkeigenaren: het doel is hen te stimuleren producten verpakt in bioplastics in te kopen. Helaas bestaan er veel fabels die de feiten in de weg zitten. In deze overheidscampagne zetten we daarom de feiten en fabels over bioplastics centraal om de doelgroep te overtuigen hun inkoopgedrag te veranderen.

Voxx ontwikkelt een campagne waarmee de knop bij de retail een behoorlijke tand richting bioplastics wordt gedraaid.

Vastgoed voor Iconen van Dura Vermeer

Vastgoed voor Iconen van Dura Vermeer

Dura Vermeer vroeg ons een campagneconcept te bedenken om hun innovatieve en vooral iconische utiliteitsprojecten onder de aandacht te brengen. Op een manier die past bij Dura Vermeer: vanuit de inhoud.

Wij ontwikkelden ‘Vastgoed voor Iconen’. Een parade van de mooiste, meest baanbrekende en iconische projecten uit de actuele Dura Vermeer-portfolio. Natuurlijk inclusief alle middelen en content.

Social media campagne Meldpunt Amsterdam

Social media campagne Meldpunt Amsterdam

Slechts 1 op de 8 mensen in de regio Amsterdam overweegt discriminatie te melden. En dat terwijl iedere melding (letterlijk) telt voor het neerzetten van een goed beleid. De meldingsbereidheid moet dan ook omhoog. Daarvoor moet de (naams)bekendheid van Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam verbeteren, zodat mensen weten dat het meldpunt bestaat en wat het voor ze kan betekenen.

Voxx wordt gevraagd om een creatieve online campagne te verzorgen, inclusief strategie en uitvoering. We gaan aan de slag met Facebook en Insta.

Campagne met circulaire champignons

Campagne met circulaire champignons

Circulair ondernemen is niet alleen goed voor het milieu. Het is ook goed voor de portemonnee. Dat bewijst de familie Van den Boomen uit Gemert met de Upcycling Gemert. Deze installatie zet biologisch afval uit de champignonkwekerij om in bodemverbeteraar, droge compost en duurzame warmte. Van afval naar omzet dus.

Champignons en innovatief ondernemerschap vormen het startpunt van onze B2B inspiratiecampagne.

Wat kan Voxx voor jou doen?

Campagne opzetten mét resultaat

Een campagne kan zo groot of klein zijn als nodig is om je doel en doelgroep te bereiken. Dat kan kleinschalig met het ontwikkelen en ontwerpen van advertenties, banners of branded content. In een of meer online of print media. Het kan ook uitgebreider met een volledige campagnestrategie waarbij je een scala aan campagnemiddelen inzet. Hoe dan ook, een succesvolle campagne valt of staat bij een doordachte inhoudelijke boodschap en een aansprekend concept.

Van campagnestrategie tot uitrol

Voxx is ervaren in campagnes voor ondernemers, instellingen en overheden die zich richten op het bedrijfsleven. Zo ontwikkelden we campagnes in het kader van ondernemersfinancieringen, duurzaam ondernemen en ondernemen in het buitenland. Wij bedenken een creatief concept dat aansluit op de doelgroep(en). Samen stellen we de campagnestrategie vast, zetten het campagneplan op en zorgen we voor een soepele uitrol van alle communicatiemiddelen en campagne-uitingen. Dat kan zowel via printmedia als online media (of een combinatie).

Campagnemateriaal in alle soorten & maten

We verzorgen allerlei campagnematerialen. Denk aan (web)banners, branded content, web adds, video, film, animatie, twitterberichten of andere social media, free publicity, (pers)events en off line advertentie- en campagnemateriaal. Ook maken we printmateriaal zoals posters, flyers, roll up banners en brochures. Door een slimme campagnestrategie te combineren met doelgerichte PR en media-inzet is iedereen die jouw verhaal moet horen, effectief te bereiken. Uiteraard meten we de resultaten zo veel als mogelijk en stellen doelen en middelen bij als dat nodig is.

INTERREG landelijke campagne

Voor INTERREG, een Europees subsidieprogramma dat grensoverschrijdende samenwerking aan innovatieve en duurzame projecten stimuleert, verzorgt Voxx een landelijke campagne.

Campagnestrategie, productie én uitvoering

Voxx bedenkt de strategie hoe de nieuwe programmaperiode zo breed mogelijk naar de doelgroepen te communiceren. Daarvoor zetten we in op communicatie via de website, brochure, twitter, infographic, landelijke events, vakbladartikelen en webinars.

Eigen campagnestijl

We ontwikkelen daarvoor ook een onderscheidende en opvallende eigen campagnestijl. Zowel INTERREG zelf als het opdrachtgevend ministerie van Infrastructuur en Milieu zijn meer dan tevreden over de behaalde  resultaten en ondersteuning. Niet alleen alle online media geven de bekendheid een enorme impuls, ook de landelijke informatiedagen zijn boven verwachting bezocht. 

Enkele cijfers:

  1. de drie landelijke events worden niet door 450 maar door meer dan 800 mensen bezocht;
  2. het webinar trekt niet 100 maar ruim 250 deelnemers; achteraf is het webinar door meer dan 1000 mensen teruggekeken;
  3. binnen 3 maanden groei het aantal volgers op Twitter van 0 naar 500.

Samen met Voxx aan de c(h)ampagne?