
B2B contentmarketing voor frontrunner Airborne
Airborne is een ambitieuze scale-up die gelooft dat automatisering en digitalisering de wereld van composietproductie volledig gaat veranderen. Onderdelen voor vliegtuigen, schepen, satellieten en raketten worden van composiet gemaakt: vezelversterkte kunststof. Dat is extreem licht, oersterk en corrodeert niet. Super spul dus, maar de productie is nog voornamelijk handwerk. Dat kan en moet anders, wil composiet betaalbaar worden en breder ingezet. Vanaf 2017 verzorgt Voxx de contentmarketing om Airborne internationaal op de kaart te zetten. Dat lukt, en hoe …
Toen Airborne in 2017 bij Voxx aanklopte voor een beursbrochure, adviseerden we een online versie te maken. Die meteen ook naar geïnteresseerde klanten kon worden gemaild, op een gepersonaliseerde manier. Zo werd de interesse van de klant ook meetbaar en inzichtelijk. Het was het begin van een intensieve en succesvolle samenwerking.
Vullen van de funnel
Airborne mag zich een ‘parel van de Nederlandse maakindustrie’ noemen, maar daarmee heeft nog lang niet iedereen van het bedrijf gehoord. Ons gezamenlijke doel wordt dan ook: verhogen van de internationale naamsbekendheid en het bedrijf als frontrunner in automatisering en digitalisering op de kaart zetten. Daarvoor werken we structureel aan het vullen van de marketing funnel. In nauwe samenwerking met de Sales-afdeling bepalen we welke content wanneer en op welke manier wordt ingezet. We adviseren, plannen en maken de content (van blogs tot brochures tot videos tot animaties) en zorgen voor meetbare resultaten.
Mediawaarde stijgt rap
Voxx werkt als ad interim marketing afdeling voor Airborne. In het eerste jaar dat we voor Airborne aan de slag gaan, stijgt de Estimated Earned Media Value van 25.000 euro naar het zesvoudige. Dat is de waarde die ons werk oplevert: het bedrag dat je anders kwijt zou zijn aan adverentie/media-inkoop. De investering ligt een substantiële veelvoud lager. Onze inspanningen geven de naamsbekendheid van Airborne internationaal een enorme impuls, blijkt uit data, reacties van klanten en concrete B2B leads. Hoe hebben we dat voor elkaar gekregen?
Gestructureerde contentaanpak
Doel, doelgroep, kernboodschap, kanalen – dat is de basis. Vervolgens hebben we doelgroepgerichte en thematische boodschappen gekoppeld aan sales activiteiten. En die gestructureerd de wereld in gestuurd op basis van een contentkalender. Die content is gevarieerd en wordt op verschillende kanalen gedeeld. Daarnaast starten we een werknemers ambassadeursprogramma waarmee content breder, gevarieerder en vooral persoonlijker wordt gedeeld.
Oja, en dat ook nog eens allemaal in high tech Engels.
Ook resultaat nodig?
Laat het ons weten wat je ambities zijn!