B2B content: facts

Wil je meer klanten? Dat kan! Dan moeten ze wel weten wat je te vertellen hebt. Op verschillende manieren. En via verschillende kanalen. Wat vinden ze interessant? En welke middelen kun je het beste inzetten?

45%

Meer traffic

Regelmatig bloggen leidt tot 45% meer traffic naar websites, rapporten, boeken, etc.

91%

LinkedIn als bron

91% van B2B executives kiest voor LinkedIn als primaire bron voor nieuws en relevante content (64% kiest voor online nieuwsbronnen en 29% voor Twitter)

76%

Events waar je mensen ontmoet

76% van B2B executives geeft aan dat events waar je anderen ontmoet, het meest effectief zijn om kwalitatieve leads te genereren voor hun funnel. Gevolgd door lead nurturing campagnes (58%) en webinars (58%).

Alle gegevens in dit verhaal komen uit 2019 Content Preferences Survey Report | Demand Gen Report USA

Elke dag content!

In een wereld waar we ‘always on’ zijn, wil je als B2B organisatie het liefst elke dag relevant zijn. Voor je klanten, medewerkers en relaties. Maar elke dag content: dat kost tijd, en tijd is geld. Moet je elke dag relevant zijn? En hoe doe je dat dan zo slim mogelijk?

Always on: echt?

Het antwoord is simpel. Ja, het kost tijd en geld. Maar in een tijd waarin je persbericht nauwelijks meer een krant haalt, zul je moeten investeren in nieuwe wegen. Je wilt jouw klanten, relaties en medewerkers via content overtuigen, verbinden en enthousiasmeren. Zodat jij meer klanten krijgt en meer omzet haalt.

Hoe dan?

Nieuwe content maken kost tijd. Natuurlijk moet je investeren als je iets nieuws wilt laten zien. Maar je kunt bestaande content ook prima recyclen. Herschrijf het, zorg voor een andere lay-out, breid uit of kort in. Mooie blogs? Bundel ze tot een e-book! Interessant onderzoek? Maak er niet alleen een rapport van, maar ook ‘snackable’ content met infographics, korte conclusies en geanimeerde cijfers. Kortom: er zijn veel manieren om jezelf dagelijks te laten zien. Zolang het maar relevant, interessant, grappig of leerzaam is voor je publiek.

Waarom je zoveel moet produceren, lees je hieronder …

Facts: waarom contentmarketing zo belangrijk is voor B2B

  • De meeste respondenten (41%) geven aan zo’n 3 tot 5 stukken content te bekijken voordat ze contact zoeken met jouw salesorganisatie;
  • 68% van de respondenten wil dat B2B bedrijven hun content organiseren op basis van een issue of probleem/ pijnpunt (voor de klant);
  • Case studies (47%) en webinars (39%) zijn de top 2 online content middelen die het meest worden gewaardeerd als ‘influencer content formats’;
  • 92% van de respondenten vindt peer reviews of gebruikers feedback het meest geloofwaardig;
  • 63% van alle respondenten zegt dat ze wél hun gegevens willen afstaan als het gaat om een webinar, direct gevolgd door interessante white papers (49%).

Via het beste kanaal

Uiteraard zijn jouw verhalen te verspreiden via de website, sociale media of presentaties. Maar er zijn tal van andere kanalen, waar niet iedereen stil bij staat. Welke kanalen zijn relevant voor B2B content? Wat vinden jouw klanten het meest prettig om te lezen of te ontvangen? En hoe zorg je ervoor dat ze gedurende hun zoektocht de juiste informatie ontvangen?

Je klant sneller helpen aan de juiste informatie

Via B2B digitale marketing tools kun je precies inzichtelijk krijgen hoe je klanten zoeken. Wat vinden ze interessant? Welke informatie bekijken ze? Welke zoekwoorden gebruiken ze? Via deze data weet je daarom hoe je klant zichzelf voorziet van informatie. En dat kun je weer gebruiken om hem of haar sneller te leiden naar content die relevant is. Zo vergemakkelijk je de zoektocht voor je klant, en zorg je dat men sneller tot een actie overgaat. Bijvoorbeeld: downloaden van een white paper of de telefoon oppakken voor meer informatie.

Welke informatie wordt dan eigenlijk gewaardeerd door jouw klant?

Welke content waarderen B2B-klanten het meest?

47
%
Case Studies
39
%
Webinars
35
%
Onafhankelijk rapport
32
%
Video
32
%
Peer reviews

Content maken vanuit de juiste overtuiging

Elke dag content maken: dat is best wat werk. Wil je daarin investeren? Dan vinden wij dat het relevant, informatief, inspirerend of leerzaam moet zijn. Wij zijn ervan overtuigd dat je alleen dan content maakt voor jouw klanten waar ze op zitten te wachten. Er is al genoeg slechte content. Daarom werkt Voxx vanuit de overtuiging dat:

  1. De inhoud altijd voorop staat. Alleen dan is communicatie relevant, zinvol en jouw geld waard.
  2. Communicatie en content bijdragen aan jouw succes. Meer mensen, meer omzet, meer bereik: wat je doelen ook zijn, communicatie moet ze ondersteunen.
  3. Aansprekende, inhoudelijke verhalen de basis zijn voor geloofwaardigheid. En dat zorgt voor langdurige relaties met jouw medewerkers, klanten en relaties.
  4. Samenwerking de sleutel is tot succes. Dat betekent: een oprechte interesse en een eerlijke, praktische no-nonsense aanpak.
  5. Kwaliteit is de basis voor resultaat. Jouw klanten verwachten van je dat je op hun niveau communiceert, over hun issues en pijnpunten. Alleen kwalitatief goede content zorgt dat jouw klant je waardeert. Alleen kwaliteit is een investering waard.

Op die manier willen wij ook iedere dag content!

Meer weten over slimme manieren om jouw klanten blij te maken met content? Neem vrijblijvend contact met ons op en leg je case voor!