Positieve PR-campagne – Europa om de hoek kijkdagen

De Europa om de Hoek Kijkdagen stellen iedereen in de gelegenheid een kijkje nemen bij Europese projecten in Nederland. Elke bezoeker kan zo met eigen ogen zien wat er gebeurt met geld uit Europa én wat dat oplevert. Voxx verzorgde de PR-campagne voor de Europese Kijkdagen. Met als resultaat onder meer tientallen berichten in lokale en landelijke media, een radio-interview en 15 advertenties.

Europa om de Hoek kijkdagen PR-campagne door VoxxIn Enschede was het onderzoekscentrum TPRC te bezoeken, dat doet onderzoek naar lichtgewicht materialen voor onder meer de vliegtuig- en automotive industrie. In Utrecht was te zien hoe een ‘tovertafel’ demente bejaarden actiever en socialer maakt. Het VUmc in Amsterdam liet de hybride scanners zien die het VUmc gebruikt om de gezondheidszorg te verbeteren én de oorzaken van ziekten als kanker beter te begrijpen. Al deze projecten ontvangen een financiële bijdrage uit Europese fondsen. De projecten dragen bij aan de regionale en lokale economie en versterken de concurrentiepositie van Nederland.

Positieve PR-campagne

De PR-campagne die Voxx begeleidde was bedoeld om dit positieve effect van Europese fondsen onder de aandacht te brengen. Elke provincie bracht een aantal projecten in die konden dienen als boegbeeld voor de fondsen. Op basis van deze boegbeelden schreven wij persberichten voor lokale en landelijke media. Daarnaast rolden wij een advertentiecampagne uit waarin de boegbeelden centraal stonden en hun samenwerking met de vertegenwoordiging van de Europese Commissie.

Media-aandacht

De persberichten die wij over de boegbeelden verstuurden, leverden veel media-aandacht op. Per provincie spitsten we de persberichten toe op de regionale boegbeelden om vooral ook de regionale pers te interesseren. Daarnaast lichtten we per regio de meest mediagenieke momenten uit om daar proactief media mee te benaderen. De meeste plaatsingen naar aanleiding van de persberichten betrof dan ook regionale titels, zoals het Parool, Omroep Gelderland, de Stentor en Radio Flevoland. In aanvulling op deze mediastrategie publiceerden wij alle relevante informatie over de Kijkdagen gebundeld op de website www.europaomdehoek.nl. Daarmee ondersteunden wij de boegbeelden, zodat zij ook zelf het juiste materiaal voorhanden hadden om met media te communiceren.

PR-campagne nodig?

Beperkt budget maar wel zo’n positieve pr-campagne nodig? Neem gerust eens contact met ons op!